Woon in Nederland ja. We kunnen gebruik maken van de gemeente app dus ga dat maar doen.
Kunnen wel blijven appen maar het veranderd niets aan de situatie.
Woon in Nederland ja. We kunnen gebruik maken van de gemeente app dus ga dat maar doen.
Kunnen wel blijven appen maar het veranderd niets aan de situatie.
Je moet even de verordeningen van jouw gemeente opzoeken. In mijn gemeente is het altijd verboden overlast te veroorzaken, daar zijn geen tijden aan verbonden.
Ik zou het idd bij de wijkagent aankaarten.
Ja ga ik even doen. Bedankt voor de tip
Wij hebben een facebookgroep met het complex en sommige mensen gaan dan helemaal vragen wanneer het buurvrouw van nummer x uitkomt om even langs te komen om hun pakketje op te halen. Bel gewoon aan joh, je merkt vanzelf wel of dat uitkomt maar nu woont er een nieuw iemand die echt bij ieeeedere scheet, meerdere keren per dag, wat in die groep vraagt. Ook echt dingen als hoe je een plafondlamp aan je plafond moet bevestigen. Sorry neem aub een vloerlamp en kap met je berichten
Vuurwerk en dat er dan een heel irritant autoalarm vijf minuten lang afgaat.
Ik ben altijd zo bang dat onze auto eraan gaat door dat kutvuurwerk.
Heeft iemand ervaring met burenbemiddeling? Onze buren hebben heel veel problemen met ons (o.a. dat we nooit thuis zijn, dat we van ons garagepad een tuin hebben gemaakt, dat de voortuin een moestuin is, en dit is slechts een kleine greepā¦). Wij hebben problemen met dat het onduidelijk is wat nu precies het probleem is en dat ze ipv met ons te praten de wijkagent langs laten komen en nu burenbemiddeling gebeld hebben. Over een maand hebben we samen met burenbemiddeling een gesprek met hen.
Vandaag is er echter iets gebeurd waar ik mij echt niet prettig bij voel. In het kort: mijn buurman probeert mijn vriend en mij tegen elkaar op te zetten, en dreigde met wanneer burenbemiddeling niet zou werken hij naar de vrederechter zou gaan en dat dat ons veel geld aan advocaten zou gaan kosten.
Denken jullie dat ik dit het beste aan burenbemiddeling kan laten weten? Heeft iemand ooit aan burenbemiddeling gedaan, en heeft dat bij jullie iets (positiefs) opgeleverd?
Waar wil hij dan concreet mee naar de rechter stappen? Als je niets verkeerds doet lijkt me dit dreigen en zou ik zeer zeker bij de wijkagent/ bemiddelaar neerleggen.
Ik kan me er vrij weinig bij voorstellen dat mensen hierover de wijkagent bellen en een burenbemiddelaar? Wat bizar. Je noemt hier net dingen waarbij ik me niet bedenken hoe je ze tot last bent. Zijn er geen andere dingen aan de hand?
Wow dit klinkt heel erg raar. Hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering? Misschien is dat een idee om nu wel even zsm te regelen want het klinkt alsof jullie buren gestoord zijn en je gaat neem ik aan niet meer thuis zijn en je tuin asfalteren omdat zij dat willen.
Als je bij de rijdende rechter komt geef je dan een seintje? (Sorry flauw veel sterkte hiermee ik hoop dat buurtbemiddeling werktš¤)
Ik denk dat hij naar de rechter wil stappen met het feit dat we van de oprit een tuin gemaakt hebben. Maar dat mag (dat wordt zelfs aangemoedigt vanuit de gemeente). Dus ze hebben concreet niets om mee naar de rechter te stappen (de wijkagent is ook al eens langsgeweest en heeft aangegeven dat we niet iets doen dat strafbaar is). Dus echt iets te vrezen voor de rechter hebben we niet. Maar ik kan niet zo goed omgaan met dit soort stress, wil eigenlijk wel graag goed met mijn buren om kunnen gaan. Maar ben bang dat ik dat gewoon niet meer moet willen.
Huh hoe kunnen je buren klagen dat jullie niet thuis zijn? Willen ze dat een wijk agent jullie in huis gaat op sluiten?
Die andere dingen gaan ook nergens over. Ik zou ipv dat ze over jullie steeds mensen bellen toch ook even zelf met bijv je rechtsbijstand bellen. Zodat je zelf ook op papier hebt staan wat voor belachelijke dingen je buren zeggen + je eigen persoon die je bij staat op het moment dat er bemiddeling komt of dat er weer een wijk agent langs komt.
Ik ook niet, ik geloof dat de wijkagent er wel echt klaar mee was. We zijn niet de eerste buren waar hij haar over gebeld heeft maar ze zegt wel dat ze nog nooit zo vasthoudend geweest zijn.
@Foefjeisthuis ze vinden het ongezellig dat we nooit thuis zijn want ze willen af en toe wat met ons drinkenā¦ denk ook dat ze vrij eenzaam zijn op dit moment. Maar nou ja, ik hoef niet perse iets te drinken met mensen die de wijkagent op ons af sturen.
Ga eens checken of we rechtsbijstand hebben! Dankjullie wel jn ieder geval. Mijn verhaal kwijt kunnen lucht al wel wat op!
Ja dat is heel vervelend voor hun maar jullie wonen daar niet als een vermaak voor de buren. En als ze dan ook nog over jullie oprit etc gaan zeuren bij een wijkagent zou ik inderdaad ook denken joe geen zin in.
Ja je hebt gelijk. Ga proberen met die instelling burenbemiddeling in te gaan!
Maar waarom moet jij burenbemiddeling doen? Die lui vallen jou lastig over petty dingen.
Wat verwachten ze nu uit die burenbemiddeling te halen? Dat iemand jullie gaat dwingen om meer thuis te zijn omdat zij dat zo gezellig vinden?
en @tessel ik weet niet zo goed wat ze verwachten. Ik vermoed dat er ook nog wel een soort van āechtā probleem is en dat die tijdens de burenbemiddeling misschien naar bovenkomt. Wij wilden onze goede wil laten zien en zijn daarom meegegaan in die bemiddeling.
Ik heb geen tips voor je, maar het lijkt me een erg vervelende situatie en vind het mooi dat jullie toch proberen er kalm mee om te gaan. Ik hoop dat er op de een of andere manier verbetering in komt met de bemiddeling. Veel sterkte!
Wat vervelend! Maak je zelf ook dossier opbouw aan? Zou ik iig wel doen?