Burenergernissen #2

De lift hier meurt dus echt vaak omdat mensen zo nodig moeten roken of blowen in de lift, zo goor :weary: maar nu is het nog erger, het ruikt naar pis in de lift en ik sprak vandaag iemand die hier ook woont die zei dat ze dacht dat het van 1 van de buren komt en niet van een hond of zo

Soms wil ik gewoon iets van een boek ofzo vol met dit soort appjes. En met passief agressieve briefjes. Mijn fascinatie is eindeloos

3 likes

Ik ga over een halfuurtje denk ik aanbellen bij de buren ivm geluidsoverlast maar ik durf eigenlijk niet. Zijn allemaal mannen aan het skreeuwen en dat gebeurt bijna elke week wel een/twee keer.

ken je passiefagressief op insta? echt smullen

7 likes

Ok ik ga nu mn kleren aantrekken. Gatver.

1 like

En, hoe ging het?

Toen ik vaak last had van mā€™n buren dacht ik ook vaak ā€œOke ik ga zo aanbellenā€. Maar eigenlijk moet je meteen gaan want je ligt jezelf toch op te vreten. Hoe is het gegaan?

2 likes

De woningbouw zou dit ook al aan haar doorgeven maar daar heb ik weinig vertrouwen inā€¦ En zie idd steeds zoā€™n lampje aanflitsen als ik ook maar iets doe. Moet over twee weken terugbellen en als daar weer niets uit is gekomen ga ik inderdaad kijken of ik een klacht kan indienen.

@Bergamot het is mij al door het hoofd geschoten om eens als ik een weekend weg ben wanneer ik thuiskom via de brandtrap te gaan en dan draadje van de camera door te knippen. Dan word ik ook niet gefilmd namelijk :sneaky:

7 likes

Misschien is het een idee om iets te plaatsen wat de camera in reflecteert/schijnt? Dan ben jij iig lastiger te zien op beeld

2 likes

Oke de leuke buren hebben de speakers weer ontdekt. Leuk dat ze nu keihard naar Adele willen luisteren, maar luister dan ajb wel het liedje helemaal af, want ik word erg aggressief van halve liedjes luisteren. Zeker als je het zo hard draait en meekrijst om me te stangen.

2 likes

Of een foto maken van de hal en die op de camera plakken

25 likes

Haha of een foto van een oog die haar dan de hele tijd aanstaart :joy:

3 likes

Wij hebben buurtbewoners die werkelijk in hun achtertuin leven. Op elk vrij moment en elke avond zitten zij in de achtertuin. Weer of geen weer. Voorheen ook met de radio aan (wat binnen hoorbaar was) sinds we hebben geklaagd bij de bewoners en instanties is dat verleden tijd.

Echter leven ze nog steeds in de achtertuin en wordt er wekelijks na 22.00 dusdanig hard gepraat/geklust dat mijn zoon er wakker van wordt. (Slaapt aan tuin zijde)

Zoals gezegd is bewoner op de hoogte van het feit dat we overlast ervaren maar blijkbaar valt het kwartje niet.

We weten niet goed wat te doen, iemand tips?

In dit geval (is vast niet wat je wil horen) zou ik slaapkamers ruilen. Het kan veel stress schelen voordat er (als al) er Ć¼berhaupt een oplossing komt, en ik zou geen zin hebben om daarop te wachten!

Dat gaat niet, ik werk alleen maar nachtdiensten Dus slaap ik overdag. Op mijn slaapkamer is het niet te horen.

Zoon ligt dus ook wel te tukken op mijn bed wanneer ik werk maar dat is uiteindelijk geen oplossing voor het probleem.

Oh shit, ja dat is dan echt lastig! Zijn het types die er voor open staan om eens goed het gesprek aan te gaan? :sweat_smile: vast niet hĆØ.

1 like

Ik heb een tijdje terug met de mannelijke bewoner gesproken maar leek niet helemaal door te dringen.

Kreeg het argument naar mā€™n hoofd geslingerd dat overdag alles geoorloofd is. Na 22.00 was meneer nooit zo luid aanwezig dat wij het zouden kunnen horenā€¦

(Ik twijfel bovendien ernstig aan de geestelijke vermogens van deze mensen) ā€¦ ze zijn nogal simpelā€¦ om het zo maar te zeggen.

Ja dat klopt dus niet. Ook overdag zijn er regels waar je aan moet voldoen. Maar na 10-en moet het buiten gewoon stil zijn (of iig geen overlast veroorzaken). Is het een optie om op het moment dat jullie het geluid/overlast ervaren dat aan te geven dat zij weten dat het dus wel hard is?
Anders zou je contact kunnen zoeken met de wijkagent/bemiddelaar en melding maken bij de gemeente/instanties.

Ik weet natuurlijk niet hoe hard het geluid is wat ze maken en of jullie de enige zijn die er last van hebben want eventueel kan met meerdere mensen melding maken/klagen etc ook helpen.
En misschien een soort white noise machine voor in de kamer van je zoontje?

1 like

Bewoner heeft ons zijn telefoonnummer een tijdje geleden verstrekt. Mochten we overlast ervaren dan konden we contact met hem opnemen.

We kunnen onderhand elke avond wel lopen zeuren daar het na 22.00 rumoerig isā€¦

Ik neem maar gewoon contact op met instanties, dat zal de kortste klap zijn. Van andere buurtbewoners weet ik dat ze hen ook persoonlijk benaderen, terwijl er niets veranderd/verbeterd.

Bedankt voor je tip, zal eens kijken of dat een oplossing kan bieden voor nu.

Oh wat irritant zeg, ik kan je alleen zeggen wat ik zou doen maar ik weet natuurlijk niet hoe het verder is maar ik zou dus welk elke avond appenā€¦ :see_no_evil: zeker als mn kind er wakker van zou wordenā€¦
Ik zou mogelijk ook informeren of je andere buren er ook melding van willen maken? Ik weet niet of je in Nederland woont maar volgens mij heeft elke gemeente een ā€œslim meldenā€ app waarbij je heel makkelijk melding kan maken van alles en nog wat inclusief overlast.

2 likes