Ik schommel tussen de 2 en 3, maar woon alleen en heb geen vaatwasser of droger.
gemiddeld 5 kwh per dag, inclusief thuiswerken x2
Edit: we koken elektrisch, hebben verder zuinige apparaten
Op normale dagen zit ik op 4 a 5. Dan werk ik thuis, soms met een collega samen. Gisteren aas het bijvoorbeeld 9 want toen heb ik drie wasjes gedraaid en de droger een keer aangezet. Ik woon overigens alleen.
7 alleen maar heb een heetwaterkraan sinds kort.
Ongeveer 2.5 a 3 van maart tm november, in december tm februari vaak wel iets meer omdat ik dan m’n elektrische kachel af en toe aan zet in de slaapkamer omdat het daar onder de 10 graden kan worden
Ik werk 3 van de 5 dagen thuis, woon alleen
Thanks allemaal, het kan in mijn optiek ook echt lager. De vaatwasser en droger zijn A++. De koelkast wel C en ik kook ook elektrisch. Misschien de oven/airfryer? De tv staat ook een geruime tijd aan en we hebben een boiler…
Op een dag dat ik de was doe 6 en anders 2 of 3.
Leef heel zuinig met stroom e.d. heb bijna geen apparaten die gebruiken. Zet ook alles uit en niet op stand-by. Heb alleen vriezer en koelkast en cv op de stroom in de nacht. Lampen zijn allemaal led.
Heb nu ook zonnepanelen.
Edit. Ik kook elektrisch.
Gebruik je je droger en wasmachine op het zuinigste programma? Dus bv niet snel programma? Misschien is een energiemeter kopen of lenen interessant om te zien waar het verlies zit.
Belangrijk als je een koelkast doormeet moet het apparaat 24 uur aangesloten zijn.
Edit : mijn eigen dagverbruik is 2 kwh per dag of minder, behalve op donderdag als m’n schoonmaakster komt, dan zit het rond de 4 kwh. Maar zij stofzuigt het hele huis en ik doe dan altijd een was op snelprogramma (dus minder zuinig).
Dat je vaatwasser en droger aa+ zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen energie verbruiken ;). Is altijd nog energiezuiniger om je was op te hangen! (als je daarvoor de ruimte hebt)
2,57kwh op de dagen dat er niemand thuis is. We waren een paar dagen weg. Vind ik zelf zo hoog als je ziet dat er niemand was.
Wanneer we samen thuis zijn rond de 6/7/8kwh. Uitschieter was deze week op zondag. Die dag 3 wasjes (geen droger) + vaatwasser gedraaid en toen was het 13kwh. Ik probeer het een beetje te controleren omdat ik soms zulke uitschieters heb.
Wij zitten ook op ong. 10 met 2 personen.
Maar mijn vriend heeft een grote game pc, die veel gebruikt wordt. Ik werk thuis nu.
Wel verbruiken we weinig gas (volgens mij). Afgelopen dagen zitten we tussen 1 en 2 m3.
We zijn er al achter, het is de elektrische boiler, mijn vriend het m standaard altijd aan om 50 liter op te warmen. Dat kost 5kwh…
Wat zitten jullie allemaal ontzettend laag, wij hebben gister 22 kWh gebruikt Hebben gewassen, vaatwasser aan, game pc stond aan en tv ook. En twee kleine kacheltjes, omdat de cv ketel voor de helft kapot is en de kachels niet verwarmd. Die wordt binnenkort vervangen, weet alleen niet of gas goedkoper is dan die twee kachels.
Elektrische kachels verbruiken heel veel energie volgens mij
Hoe/waar zien jullie het dagverbruik? Slimme meter? Wij hebben Greenchoice, weet iemand of ik daar ook het dagverbruik kan zien?
Ik heb de Greenchoice app en daar kan ik het per dag zien. Wordt dacht ik wel via de slimme meter uitgelezen.
Zag gister toevallig staan dat 1 kachel 2000 watt verbruikt.
Heb ook terug gekeken naar vorig jaar, dan hebben wij soms 4 kWh per dag maar meestal tussen de 6-9 kWh. Zijn met zijn tweeën, vraag mij af wat er dan zoveel energie kost.
Dit is in de maanden dat er amper wat wordt opgewekt oktober-maart. Alle andere maanden is het een stuk minder of zelfs een negatief saldo.
Wij zitten ook op 4/5 per dag en leveren daarvan de helft terug ongeveer.
Aah top! Wij wisten dit allebei helemaal niet, ik kan het nu nog niet per dag zien want heb net aangezet dat de slimme meter (waarvan we ook niet wisten dat we 'm hadden overigens) dagelijks mag uitlezen.
Het scheelt bij ons echt veel per maand hoeveel kwh we gemiddeld hebben gebruikt. In september was 't ca 3 per dag. Vind dat best wel weinig voor het feit dat we 24/7 thuis zijn. Maar we hebben maar 1 desktop, wel standaard 2 laptops aan de lader en pas sinds oktober een vaatwasser en überhaupt geen droger. Licht hoeft bij ons nauwelijks aan, alleen laat op de avond.
Vanaf mijn 18e heb ik altijd (veel) geld gespaard en mijn man en ik konden onlangs, mede door dit geld, vrij onverwacht een huis kopen. Maar ik vind het zo lastig dat we nu dus helemaal opnieuw moeten beginnen. Het is ook een oud huis, dus er staan al wat vrij grote uitgaven gepland. Ik vind het erg lastig dat dat geld nu gewoon weg is. We hebben ook door zwangerschapsverlof en corona lange tijd geen geld extra kunnen sparen, maar dat komt gelukkig wel weer op gang. Maar het idee om nu op dit moment geen grote buffer te geven, geeft me wel stress. Ben echt al goed bezig met alle abonnementen checken, verzekeringen checken, etc. Maar niet chill gewoon. Vind het dus extra leuk om hier mee te lezen, houdt me scherp