Pfoe, ik zou willen dat ik 1500 euro over had. Dat is al bijna mān hele loon š„² Nu werk ik āmaarā 28 uur en heb ik een functie onder mān opleidingsniveau, maar toen ik hieraan begon waren er gewoon niet zoveel banen in mijn werkveld (en al helemaal niet in mijn opleidingsniveau). Als ik mān rijbewijs heb gehaald wil ik wel verder kijken en ga ik zeer waarschijnlijk een grote stap maken qua loon. Maar ja, zover is het nog niet.
Ik heb even op haar blog gekeken en ik kan me wel vinden in haar maandbudget (best normaal volgens mij? Afgezien van die enorme aflossing) maar niet in haar visie haha. Ik zie mān studieschuld niet meer als een grote last. Ik leef nu en wil het nu ook gewoon een beetje leuk hebben. Ik doe geen hele gekke uitgaves en kan ook nog sparen (rijlessen, vakantie, buffer, etc.), maar af en toe ergens een drankje doen vind ik wel leuk. Ik weet dat ik voorlopig toch nog geen huis kan kopen, dus voel die druk ook niet zo.
Ik wil binnenkort wel weer even al mān abonnementen bij langs. We hebben bijvoorbeeld tv + internet van Ziggo wat echt duur is. Het internet is snel en dat is erg fijn, maar we kijken nooit tv dus eigenlijk is het een beetje onzin.
Edit: ik zit er nog wat langer over na te denken en je moet ook gewoon een beetje geluk hebben. Als je een heel doorsnee persoon bent en/of niks mankeert, dan zijn je kosten ook lager. Ik heb bijvoorbeeld snel last van acne en eczeem en kan daardoor niet zomaar de goedkoopste producten gebruiken. En als je bijvoorbeeld grote borsten hebt, dan ben je ook meer geld kwijt aan behaās. Ik snap haar idee, maar het zal gewoon niet voor iedereen werken.