Ja lol dat gebeurde ook zoo vaak bij ons. En er kwam ook een keer een vrouw naar me toe met een klacht over de vis, dat er nog graten in zaten. Ja, logisch want je moet je vis zelf schoonmaken tenzij je het aan mij vraagt. Maar goed, toen moest ik dus iets gratis aan haar weg geven… doe normaal
Oh dat wist ik niet eens! Het is niet zo dat ik zit te plunderen oid ik liet mijn ogen gewoon over de datum heen kijken bij wat schappen!
Snap ook niet dat er misbruik van gemaakt word als ik het zo allemaal lees… gelukkig zijn de meeste met tgtg begonnen en verspillingsbakken zodat het niet zo word weg gegooid.
Aah ja dat verstoppen gebeurde ook bij de drogist waar ik vroeger werkte. Dan hadden we bijv OPI nagellak in een heel goede aanbieding, en dan gingen mensen een dag voordat die aanbieding begon overal flesjes nagellak verstoppen in de winkel vond je ze opeens terug tussen de haarverf ofzo
Dus de Jumbo gooit liever houdbaar eten weg dan het gratis te moeten weggeven? Rommel of niet, dat vind ik best krom. Gotta love capitalism
Ja, maar dat hebben de kopers dus zelf verpest
Haha dit vind ik zo Nederlands. Niet per se naar jou hoor, maar dat bedrijven/overheden/instanties de gewoonte hebben mensen te straffen voor een systeem waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.
Een bedrijf besluit producten op de datum gratis aan te bieden > mensen gaan er naar zoeken > bedrijf gooit producten weg want wil niet dat mensen zoeken. Mensen worden als het probleem gezien. Terwijl je ook zou kunnen vaststellen dat er blijkbaar vraag is naar gratis/afgeprijsde producten die op de datum zijn. Je moet ze dus alleen op een andere manier aanbieden als je niet wil dat mensen de winkel overhoop halen.
Dat gebeurt nu gelukkig steeds meer. Maar ik vind het zo gek dat we in eerste instantie uitgaan van het slechte in de mens, voordat we zelf onze systemen willen veranderen die vaak de oorzaak van dat gedrag zijn.
Ik snap niet helemaal hoe het kan maar op de een of andere manier is m’n geld op voor deze maand en ik heb geen zin om iets van m’n spaar te halen. Maar vind het eigenlijk wel een leuke uitdaging: heb m’n portemonnee omgekeerd en van het muntgeld dat ik nog had een paar verse dingen gekocht. Verder de diepvries en de voorraad maar flink plunderen deze week. Hoe gaat het bij jullie?
Wij (bff en ik) gaan het ook weer proberen met 50 euro per week en 200 euro ‘extra’ voor grotere dingen (mijn tel abo is al 50 bijv). We beginnen vrijdag als stufi is gekomen. Ben benieuwd.
Huh dat is wel gek, bij de appie worden gewoon dingen ‘op’ datum verkocht. Wel savonds met een 35% sticker maar sochtends niet per se.
Plus dat het verboden is om écht over datum dingen te verkopen of mee te geven- onafhankelijk welke winkel het is. In het kader van voedselveiligheid.
Lekker ingeslagen bij het Kruidvat en meer korting dan ik hoefde te betalen, zo heerlijk is dat. En langs de Lidl voor weekboodschappen. Blijft mij verbazen hoeveel het scheelt met de appie iedere keer als ik weer met drie tassen thuis kom en de helft hoefde te betalen.
Had ook twee grote zakken uien voor 0,89 cent oid dus van de week lekker uiensoep eten. Enige jammere was dat ze m’n favo koffie niet hadden en geen naanbrood.
Ik ben bij Lidl dus altijd net zoveel kwijt als bij de AH of meer, dus ik ga alleen nog voor specifieke dingen
Naan kun je ook heel gemakkelijk zelf maken! Waarschijnlijk heb je (bijna) alle ingrediënten al in huis, dus het is ook lekker goedkoop.
Ik heb laatst dit recept gebruikt en nog wat za’atar door het knoflook-boter mengsel gedaan:
Ik vind de Lidl gewoon zo’n ongezellige winkel. En er is veel minder keus in producten dan bij AH of Jumbo. Ga er alleen soms heen voor de Kipster-eieren of iets anders specifieks. Budgetteren moet wel leuk blijven vind ik. Groetjes van een snob
Haha, ben ik met je eens hoor. Groetjes van een medesnob
5 euro korting bij ici paris (vanaf ieder bedrag)
Ik kreeg gratis stroopwafels bij de jumbo op m’n verjaardag
€5 bij the body shop! Ook geen minimum aankoopbedrag geloof ik.
Een gratis reep chocolade bij Lidl als je de app hebt
Edit: een gratis hamburger, kipnuggets of een Mcflurry (dacht ik?) bij McDonalds
2,50 korting van bol .com
Niet echt gratis maarja
Ik heb een leuke maar die is nu denk ik niet mogelijk ivm corona
In ieder geval: Als je bij Kinepolis (bioscoop) een account aanmaakt en je inschrijft voor de nieuwsbrief, mag je op je verjaardag gratis naar de film. Dit doe ik al een aantal jaren echt chill haha