Budget- en besparingstopic

Ja ik huur via een vastgoedbeheerder! Ik woon hier pas 4 maanden, dus nog geen eindafrekening gezien. Geen verstand hiervan ook, dus goed om er eens naar te kijken. Ik woon in dit pand met 3 anderen, in mijn contract staat dat we allemaal een aparte meter hebben maar dat klopt volgens mij niet.

@LastYoungRenegade ah logisch ja! En als je teveel betaalt, krijg je het vanzelf terug :slight_smile:

Ja vandaag 300 euro gepind tot en met 15 maart, hoop dat ik het red. Heb er tussendoor nog wel even een verjaardag te vieren.
Moet zeggen dat ik het ook erg fijn gevoel vind om kritisch om te gaan met geld, geeft gewoon een kick.

Dankjewel @JeMoeder voor de Etos douchefoam tip, doe Rosemary ruikt idd super lekkerā€¦

5 likes

Hier gaat het weekgeld boodschappen (geen horeca/afhaal, dat is een apart potje) ook nog goed.

Budget was ā‚¬400 van de 25e tot de 25e. Dus ā‚¬90 per week (4 weken) en daarna nog ā‚¬40 voor de resterende dagen. In week 2 gaf ik ā‚¬116 uit, dus heb ik het budget zo aangepast voor de rest van de weken zodat we uiteindelijk nog op ā‚¬400 uitkomen.

Dus voor week 3 ā‚¬85 en week 4 ook ā‚¬85 (en daarna nog 3 dagen met het resterende).
Week 3 afgesloten met ā‚¬83 dus goed uitgekomen. :muscle:t2:

2 likes

Ik heb vanmiddag weer even batch gekookt en heb voor 5 avonden erwtensoep en voor 2 avonden Indonesisch aan de vriezer toe kunnen voegen :blush: en morgen ga ik nog kippenbouillon trekken van wat ik over heb van de hele kip die ik kocht (dat is nog een ā€œbudgetā€ tip trouwens: koop een hele kip en leer hoe je die in delen snijdt en helemaal op gebruikt. Ik koop wel een kip die een goed leven heeft gehad. Meest budget is natuurlijk helemaal geen kip kopenā€¦).

Ga komende boodschappenweken weer een keer flink opletten en de vriezer/voorraadkast leeg eten. Kortom: ik doe met je mee @anon12348926!

3 likes

Hier had ik een portie meer over dan ik dacht, dus dat is fijn. En heb groene pesto ingevroren als ijsblokjes.

Dat werd op meerdere sites aangeraden. Dan kun je 1 ijsblokje (of meer) gebruiken. En durfde het glazen potje niet in te vriezen ivm breekgevaar ofzo.

1 like

Ik kom er net achter dat Tikkie ook zoā€™n teruggeef acties heeft net zoals Scoupy

Dit is offtopic over privacy, maar misschien interessant haha:

Summary

Wist je dat dat alleen maar is bedacht om meer data te verzamelen over de boodschappen van de consument? Zag een keer een presentatie over scoupy bij een grote uitgever. Omdat ze niet de data van bijv de AH bonuskaart konden kopen, hebben ze dit bedacht. Mensen maken voor het gratis product een foto van hun hele bon. Die data verkopen ze dan weer aan adverteerders.

9 likes

Ik vries curry pasta ook altijd in ijsblokjes vorm in. En met jus heb ik dat ook wel eens gedaan.
Als ik het in de koelkast laat staan dan komt het er uiteindelijk op neer dat het dan beschimmeld is als ik het weer eens wil gebruikenā€¦ in de diepvries natuurlijk geen last van!

Als iets gratis is, ben jij het product. Altijd belangrijk om hier over na te denken als je zomaar gegevens ergens achterlaat voor een gratis product.

De data van Albert Heijn wordt evengoed verkocht en gebruiken ze voor adverteerders om aan te geven wanneer hun doelgroep binnen is voor instore advertising op schermen, maar ook op de handscanner/mobiele app.

4 likes

Nog een kleine toevoeging; een merk betaald geld om een cashback te hebben op scoupy. Net als dat het geld kost om de freebee te zijn bij je online boodschappen bij jumbo/ah, naast de standaard kosten van het gratis weggeven van het product

Interessant en eigenlijk ook logisch! Ik gebruik het zelf niet maar aangezien hier wel wat mensen scoupy gebruiken dacht ik dat het wel handig was. Maar dit is wel goed om te weten

Als je het wel wil gebruiken voor de gratis producten: gewoon een losse bon voor dat ene product doen :wink: Dan staat er niks aan extra data op!

2 likes

Wat is scoupy dan? Ik ken dat helemaal niet.

Via de app kan je korting krijgen op verschillende producten of je krijgt het volledige aankoopbedrag terug

Haha toen ik ooit nog wel eens scoupy gebruikte deed ik dat altijd. Niet bewust ivm de andere gegevens op de bon, maar ik ging gewoon naar de winkel voor alleen die aanbiedingen. Voelde me wel altijd een beetje een gier als ik dan zoā€™n bon indiende met alleen actie producten, maar wel beter vanwege wat zij ermee kunnen.

1 like

Nav de berichten hier even gekeken hoeveel wij uitgeven aan boodschappen. Maar we zitten na 17 dagen al op 240 euro en daar komt nog 2x bestellen (samen 60 euro) en 30 euro bij de bakker bij. :open_mouth: En dan te bedenken dat ik verzorgingsproducten meestal niet eens bij AH koop.

Ik moet wel zeggen; wij gaan alleen naar de AH en soms de spar, halen regelmatige lekkere dingen bij de bakker en letten echt nergens op. Ik kijk wel eens wat er in de bonus is, maar we eten vaak wel gewoon waar we zin in hebben. We werken allebei veel en ook wel onregelmatig, dus zijn ook wel gemaksmensen. Maar dit is wel heel erg! :grimacing:

2 likes

Ik moet wel zeggen dat ik bestellen niet bij de kosten voor boodschappen reken! Anders zou ik aanzienlijk hoger uitkomen haha. Denk dat we ook nog wel bijna 100 euro per maand aan eten bestellen besteden, bovenop de 350 voor boodschappen (met 2 personen).

Wij zijn afhaal van onze eigen rekeningen gaan betalen, weet niet of je die splitsing hebt maar wij kwamen daardoor wel een stuk beter uit op onze gedeelde rekening.
En ik ben me er bewuster van als we afhalen, we doen die kosten ongeveer om en om.

1 like

Maken jullie ook gebruik van een jaarbegroting? Of alleen een huishoudboekje?