Budget- en besparingstopic

De Jumbo heeft zich altijd geprofileerd als de supermarkt die geen aanbiedingen nodig heeft om goedkoop te zijn. (En ook wel om geen klanten te hoeven lokken want de 7 services dingen die ze bieden zijn sterk)

Volgens mij is dat langzaam gaan veranderen toen ze de helft van de C1000 had opgekocht. Maar nog steeds zijn ze erg summier in vergelijking met andere supermarkten. Vind dit type stickers dan ook wel bij ze passen. Wel erg onopvallend idd

Oh ja, ik zie het meer als ā€˜dan zien mensen ze misschien niet en kopen voor het volle pond/uit het reguliere vakā€™

3 likes

Van de AH naar de Lidl wisselen gaat je ook echt zooooveel geld schelen. Ik was laatst een keer bij de AH en ik was echt een beetje in shock van hoeveel dat kostte.

1 like

En ook gewoon flink afgeprijsd. Vind die 35 % korting bij de Appie altijd zo flut als je dingen verkoopt die tot die dag houdbaar zijn. Een goede bonusaanbieding heeft een scherpere prijs, vind die 35 % dan altijd zo net niet.

4 likes

Superfijn he! Ik pak hier ook vaak dingen uit. O.a. pompoenblokjes liggen er vaak in, vind zelf pompoen heerlijk, en dan 0.50c i.p.v. 2.99 maar ook veel verse soepen, biologisch vlees, vega zaken e.d. Laatstgenoemde doe ik dan direct in diepvries. Onze Lidl heeft dit nu ook in de koeling, kijk ik ook altijd naar. Scheelt zoveel!

2 likes

Ze liggen vaak in een losse koeling ergens!

Mag ik zien wat voor een jij gebruikt?

Stuur maar een pbā€™tje! Hij is verder niet heel spannend hoor :slightly_smiling_face:

Haha juist alleen maar goed, ik wil graag een simpele en overzichtelijke opzet hebben!

1 like

Ik geniet altijd van de afprijs-koeling, hier ligt trouwens ook bij de brood-afdeling (plankje ergens) geregeld dingen (fijn voor de lekkere trek, haha) en is ook vaak een winkelwagen vol met huishoud-dingen (vaak toch nog te duur vind ik) en drinken/andere dingen die niet uit koeling/vers-afdeling komen.

Ja ik was ook helemaal blij! Brood is bij onze bakker ook goedkoop aan het einde van de dag. ā‚¬1.10 voor een heel brood, vind ik goedkoop voor de bakker :kissing_closed_eyes:

1 like

Bij mijn Albert heijn hebben ze een half jaar lang een test gedaan met 50% stickers, dat was echt geweldig. Helaas zal de test niet geslaagd zijn want ze gingen weer over op 35% stickers daarna

4 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Budgetrecepten

Pfft nou over je uitgaven niet kennen.
Blijkbaar betaal ik 22,50 per jaar voor mijn creditcard (via asn bank). Die ga ik dus maar opzeggen, jammer dat ik net voor een nieuw jaar betaald heb dus :sweat_smile:

Ik zou echt wel weer naar een Dirk of een Aldi willen maar zou dan met fe auto boodschappen moeten doen + met zware tassen moeten slepen (kunnen niet parkeren in de straat) terwijl de appie hier 4 huizen verderop zit. Ben el benieuwd hoeveel we dan zouden uitgeven bij de Aldi. Red het nu met ā‚¬70/80 per week voor 2 personen waarbij ik altijd ons weekmenu baseer op de bonus aanbiedingen.

Denk dat de Aldi veel zal schelen! Is fietsen nog een optie? Ik doe altijd mijn week boodschappen op de fiets en heb van die klik fietstassen. zijn stevig. En dan heb ik een rugtas en vier plastic tassen mee. Goed verdelen van gewicht is cruciaal, maar dan is het wel goed te doen (al koop ik geen kratten bier of flessen col frisdrank dus dat scheelt natuurlijk veel gewicht)

2 likes

Haha zo heb ik net weer 30 euro betaald voor de patiƫntenvereniging waar ik vorig jaar per ongeluk lid van werd.

Ik flikker dat blaadje altijd meteen weg en ga ook nooit naar lezingen, dus dit is 60 euro weggegooid geld. Gelukkig dit keer wel meteen actie ondernomen :sweat_smile::sweat_smile:

Trouwens: geen cc hebben is ook goed qua besparen. Soms kun je bepaalde aankopen alleen doen met een cc en dan denk ik vaak heel impulsief: oh die neem ik wel! Maar gelukkig doe ik het nooit, waardoor ik nu al jaren die 22,50 + een x aantal impulsaankopen bespaar. Winwin!

1 like

oohja shit ik betaal ook nog 30 euro per jaar om geregistreerd te staan als zzp leerkracht, heb daar nooit wat mee gedaan echt onzin.
(in brighter news heb ik wel mn officepakket stop gezet. Moest dat met thuiswerken in maart aanschaffen maar kan ondertussen prima zonder)

Zou kunnen maar denk niet dat ik er heel blij van word. Zouden dan 2 volle boodschappentassen zijn die ik normaal net aan van de appie naar huis kan dragen. Soms bel ik mn vriend of ie ff naar de appie kan lopen om te tillen.

Ben misschien ook te lui hiervoor. Hoef in principe ook niet echt te besparen maar vind t altijd wel een leuke challenge om zo goedkoop mogelijk boodschappen voor een week te halen.

1 like

Ah nee dat snap ik ook wel weer. bij mij is het ook meer noodzaak want geen auto. Alleen ik weet dat men het vaak verbazingwekkend vind wat ik altijd mee kan sjouwen op de fiets dus dacht ik drop het toch nog even :smiley:

3 likes