Budget- en besparingstopic

Sowieso 300 per maand in mijn eentje. Daarnaast nog geld aan drogisterij artikelen & shampoo e.d. Bij de kapper. Is geloof ik wel wat winst te behalen als ik het zo lees :thinking:

1 like

Ons budget is 300 per maand, maar eigenlijk redden we dat nooit. Ik weet prima hoe ik op dat gebied kan budgetteren, maar ik wil t liefst per dag bepalen wat ik eet, niet twee keer hetzelfde etc. Bestellen ook nog wel vaak wat. Uitgebreid lunchen dus ik ben bang dat wij meestal wel opn400-500 komen. :see_no_evil:

2 likes

Wij doen met gemiddeld 45eu per week alles, inclusief wasmiddel e.d. Ik ga voor groenten ook heel vaal naar een hele fijne en goedkope turkse groentenboer, en leef op vega aanbiedingen en gedroogde peulvruchten. We eten ook best wel veel, maar zijn gelukkig niet super kieskeurig (neem bijv. ook wel regelmatig “oude” groenten e.d. mee om te blancheren en dan in te vriezen enzo)

ik besteed zeker tussen de 40-50 in de week aan boodschappen, alleen voor mezelf
daar zit dan avondeten bij en dan lunch etc voor het werk. zo nu en dan wasmiddel en dat soort onzin. ik koop serieus niet perse dure a-merkproducten aan boodschappen ofzo?
mijn boodschappen doe ik bij de ah

wat zou helpen? een lijstje bijhouden? bonnetjes bewaren?

Valt toch wel mee? In je eentje is zeker niet de helft goedkoper dan wanneer je met zijn tweeën doet hoor! Niet dat er een goed of fout is imo, maar ik vind je bedrag niet opvallend meer dan andere genoemde bedragen, als dat iets voor je betekent :slight_smile:

3 likes

Tussen de 80 en 90 euro per week voor zijn 2e.

okee ja ik lees veel dat mensen met ong. hetzelfde doen met zijn tweeën
dan denk ik; eet ik zo veel dan of wat doe ik haha

Wij doen nu voor zo’n 40-45 euro per week boodschappen voor 2 personen. We eten 6 tot 7 dagen per week thuis en nemen ook altijd lunch van huis mee.

Moet wel zeggen dat we net zijn gaan samenwonen en daardoor een redelijke voorraad hebben aan wasmiddel, schoonmaakmiddel en houdbare etensproducten. Ik denk dus dat we op termijn wat meer kwijt gaan zijn aan boodschappen.

Ik vind dit niet veel, ik gaf dit ook makkelijk uit toen ik alleen woonde. Nu woon ik samen en geven we tussen de 60 a 70 euro per week uit

Wij hebben besloten om per maand 200 euro te hebben voor boodschappen. Ene week is dat 30 euro en andere week 50. Maar nooit meer dan 50 euro per week. We pinnen dat geld overigens zodat we ons daar echt aan houden. Als we telkens aan de kassa moeten pinnen, raak ik het overzicht kwijt.

We zijn met zn tweeën.

Oke ik heb net gekeken en wij geven 500 euro per maand uit aan boodschappen. Kuch, we moeten maar eens op budget. Dit is echt heel erg

Gemiddeld €450,- per maand aan boodschappen (incl. Drogisterij/wasmiddel, excl. duurdere crùme/make-up) voor 2 personen. Kan minder, maar heb hierin minder behoefte om te besparen.

Ik heb het met mn vriend overlegd en hij zegt ja maar we kiezen voor duurzame en bio producten en hij vindt niet dat we hoeven te besparen :’)

1 like

Wij geven ongeveer 65euro per week uit met 2 personen incl schoonmaakmiddelen etc maar exclusief verzorgingsproducten(ga 1 keer per 3 maanden ongeveer naar de DM en sla dan alles in) en buiten de deur eten. Het helpt mij om weekboodschappen te doen en menu’s te maken.
Ik probeer echt niets weg te gooien wat eten betreft, koop vrijwel alles vers (dus geen pakjes e.d.) en veel biologisch.

Wij geven echt veel meer uit dan hier genoemd. Wel een gezin van 4 personen. En we eten bijna alles biologisch en flink wat groenten en fruit. Ik maak wel een weekmenu en we eten vooral dingen die in het seizoen zijn. Moet zeggen dat we wel van luxe producten houden ook. In het verleden toen we nog met zijn tweetjes waren en studeerde hebben we het wel een tijd van 50 euro per week gedaan. Zou nu echt niet lukken. Nu hebben we ook gewoon veel meer te besteden en ga je daar ook gewoon meer naar leven denk ik.

Ik vind dit niet veel geld voor een week boodschappen, maar ik heb wel een heel grote verandering in mijn budget gemerkt toen we verhuisden en de dichtstbijzijnde supermarkten niet meer de AH en de Jumbo waren. Nu gaan we naar de Lidl en de Turkse supermarkt en als er nog echt iets ontbreekt naar de AH, en het scheelt echt veel geld.

Ik merk het persoonlijk niet zo erg als ik weekboodschappen bij AH of Lidl doe. Pak bij de AH toch ook bijna altijd basic merk. Heb het een keer vergeleken en kwam geloof ik €4 per week goedkoper uit. Uiteraard wel zonder rekening te houden met aanbiedingen. Met aanbiedingen scheelt het vaak wel meer (vooruit fruit en groente)

Ik was bij de Lidl zelfs altijd duurder uit dan bij de AH terwijl ik niks extra kocht. Snap er nog steeds niks van :woman_shrugging:t3:

Ik heb het net even uitgerekend, incl boodschappen/uit eten/lunch/foodtruckfestival/kapsalon na het stappen/ soms hello fresh/bbq etc zijn wij afgelopen maand 435 euro (excl verzorgingsartikelen) aan eten kwijt. Toch wel veel als je het zo optelt. :see_no_evil:
Wij houden van eten en feestjes dus een bourgondische levensstijl :wink:

Ik heb een nieuwe baan straks, Ăšn ga in januari samenwonen. Nou heb ik jarenlang net boven bijstand verdient (yay voor psychische problemen) maar heb straks in januari eindelijk een baan waar ik fulltime ga werken en meer ga verdienen (reken me niet rijk, maar het gaat erop vooruit en zolang we in mijn pauperflatje blijven wonen kunnen we veel sparen, als we gaan verhuizen gaat de kale huur minimaal verdubbelen).

Nu ben ik beetje bang dat ik, omdat ik jarenlang echt niks moois voor mezelf heb kunnen kopen, ik mezelf niet meer in ga kunnen houden en alles uit ga lopen geven aan kleren en nieuwe schoenen en alle dingen die eigenlijk al jaren aan vervanging toe zijn maar gewoon geleidelijk moet kopen.

Terwijl ik eigenlijk ook door een potentieel toekomstige verhuizing zo snel mogelijk wil sparen voor een rijbewijs, een klein goedkoop autootje en de verhuizing zelf.

Ik heb al een Numbers spreadsheet gemaakt waarin ik per maand mijn inkomen, vaste lasten, wat ik spaar, en wat ik uiteindelijk nog vrij te besteden heb ga bijhouden. Ben helemaal trots haha heb alles met sommen aan mekaar verbonden.

Nu wil ik eigenlijk alleen bovenstaande te voorkomen ook mijn vrij te besteden uitgaven bij gaan houden in een sheet. Maar realistisch gezien, hoe doen jullie dat? Scheiden jullie boodschappen van schoonmaakmiddelen die je op dezelfde bon koopt? Bewaar je alle bonnen? Doet je vriend(in) trouw mee? Met kleren / uiteten gaan / uitjes etc zie ik het wel voor me, maar met boodschappen zie ik dit echt na drie dagen al helemaal falen haha.