Bioscooptopic

Hebben we een andere film gezien :stuck_out_tongue:
Juist de thema’s die in die tocht van a naar b aangehaald worden brengen een enorme diepte aan de film. Volgens mij zit er ook enorm veel symboliek in, zou nog eens moeten kijken om dat te ontdekken. Maar voor mij was het echt uit de oorlog gegrepen vanaf minuut 1 en staat het ook goed symbool voor de eerste wereldoorlog.

5 likes

Ik ben naar de docu For Sama geweest. Ik vond ‘m heel ‘rauw’ en ontzettend heftig, halve film zitten janken. Heel bijzonder dat deze beelden zijn gemaakt, gedurende zo’n lange periode.

1 like

Ja en die broertjes, zo triest, helemaal onder het stof

Heel indrukkend, hè. Ik denk er nog regelmatig aan en merk dat mijn beeld op de oorlog echt is veranderd. Heb niet doorgehad hoe afschuwelijk het daar is geweest. En die moeder(s) ook als hun kind was overleden. Hartverscheurend.

yessss oscar voor Parasite, komt dat zien!

4 likes

Ik ben vandaag naar Birds of Prey geweest en ik vond hem eigenlijk best leuk! De film had wel een paar minpunten, maar het acteerwerk en de actie waren heel goed!

1 like

Alleen jammer dat de Duitsers niet zo geportretteerd werden. Erg gekleurde film vond ik hierdoor

1 like

Net Parasite gezien, maar ik vind hem ook niet wauw? Gewoon goed, maar niet Oscar waardig of zo…

De opbouw was wel leuk maar duurde net iets te lang. De plottwist waarin bleek dat de man van de oude housekeeper in de kelder woonde, vond ik wel heel verrassend en entertaining. Alleen had ik eerder verwacht dat ze in een soort co-existence zouden verder gaan en samen een plan zouden smeden ipv de Kims die het koppel opsluiten. Het was ook zo’n voorspelbaar film element dat nét dan het rijke gezin toevallig terug op weg is naar huis. Ook het einde waar er op dat feest Kim-Jung (dat meisje?) en die vader vh rijke gezin doodgaan, vond ik eigenlijk juist heel standaard hollywood. Zo’n ~donkere~ ‘twist’ heb ik wel al vaker gezien in films. Het had er voor mij ook echt niet in gehoeven, ik vond het totaal overbodig.
Ik vind de arm/rijk kloof wel echt héél mooi geportretteerd en schrijnend om te zien.

2 likes

Daar heb je zeker gelijk in

Ben net terug van Gretel & Hansel en vond hem wel oké. Visueel heel mooi, maar verder vond ik hem nogal vreemd.

Vooral een bepaalde scene:

Summary

Dat ze stoned werden van paddestoelen

2 likes

Ik moest echt minstens drie keer huilen tijdens Just Mercy.
Als er iets is in films of series dat mij raakt, is het onrecht.

Ik ga zo naar Parasite, ben benieuwd

2 likes

Ik was dit weekend naar “Bad boys for life” en vond hem echt ontzettend leuk

3 likes

Ik ben net naar For Sama geweest, echt hartverscheurend

Haha ja vond 'm ook echt heel grappig!

1 like

Ik ga vandaag naar The Call Of The Wild. Moet ik zakdoekjes mee? :joy:

Ik ga denk ik dit weekend naar Little Women, hoop dat ie een beetje leuk is !

Ik vond em echt heel mooi!

Lady Bird is geweldig! Beter dan Little Women wat mij betreft (maar daar heb ik ook heel erg van genoten).

2 likes

en @Stars Oeh ok dan ga ik hem echt kijken! Ik kijk vooral uit naar de hele setting, de kledij etc :slight_smile:

1 like