Ik ga naar the Science of Fictions en Desterro
Haha ja ik vond dir ook echt alleen vermakelijk vanwege de actie, verder belachelijk mager verhaal en ik had er zeker geen geld voor willen betalen
Vorige week naar 1917 geweest. Ik vond hem filmisch super indrukwekkend, maar voelde verder heel weinig bij het verhaal/de personages. Ja, sommige scènes wel zielig, maar voor mijn gevoel stond dat in schril contrast met alle visuele overrompeling. Ik vond het begin trouwens wel heeel spannend, zat alleen maar te wachten of/wanneer het mis zou gaan
Dark Waters gezien in de sneak, ook een goede film (Just Mercy ook)
Parasite vond ik echt heel goed, maar dat einde vond ik dan weer jammer en zo meh vergeleken met de rest
Wil Bombshell zien maar die draaien ze alleen in het filmtheater dus dat is weer kut voor m’n filmabo
Wat vond je jammer aan het eind? Ik heb hem vandaag gezien en vond hem ook heel goed. Was wel een beetje overdonderd door het geweld op een gegeven moment. Maar vond het eind wel goed eigenlijk
Ik weet het niet precies te verwoorden maar vanaf de brief van de zoon vond ik het een beetje slap? Had het een sterker einde gevonden als het eindigde na de ‘brief’ van de vader zodat je echt het gevoel had van he’s fucked ipv er nog een soort van happy ending aan te geven (ookal zal die niet waar komen)
Ja, ik snap wat je bedoeltmaar ik kon er wel mee leven, omdat het maar een fantasie was
Ik ben echt verbaasd dat mensen hier positief zijn over Parasite. Ik vond het vermakelijk maar een goede film? Absoluut niet.
Tsja smaken verschillen. Ik vond Parasite grappig, spannend, origineel, en er zat wel echt een boodschap in
Wat vond je er niet goed aan?
Hmm. Kan niet specifiek 1 ding aanduiden. De bizarheid denk ik? Gewoon niet mijn smaak I guess.
Denken jullie dat 1917 half maart nog draait? Hij is 9 januari in première gegaan in NL
Denk het wel omdat het een Oscar nominatie is
tegen die tijd zijn de oscars geweest en hij zal wel wat winnen, dus dan gooien ze 'm er nog eens in
Ik heb vandaag The Cave gezien, documentaire over een ondergronds ziekenhuis in Syrië.
Pfffff. Dit zijn van die films waarvan ik vind dat eigenlijk iedereen ze zou moeten zien. Maar wat ontzettend heftig.
Inmiddels twee IFFR films gezien, Balloon en A perfectly normal family. Balloon is een mooie rustige film over de eenkindpolitiek in Tibet. Laat mooi de spanning tussen politiek/de moderne wereld en traditie/geloof.
A perfectly normal family vond ik indrukwekkend. Het gaat over een vader die in transitie is en haar gezin.
Spoiler: De regisseuse vertelde in de Q&A dat het grotendeels haar eigen verhaal was, dat zij de dochter in het verhaal is en haar vader ook betrokken was bij het maken van de film. Dat wierp echt een ander licht op het hele verhaal.
Nog twee films te gaan!
Zijn er hier mensen die vrijdag naar de VPRO-dag van IFFR willen? Of misschien iemand kennen die zou willen gaan?
Ik had eergisteren 2 lieve oude mensjes aan mijn kassa die 2 kaarten wilden verkopen. Nu heb ik voor hen ticketswap aangemaakt en die kaartjes erop gezet, maar nu raken ze maar niet verkocht Ik weet ook niet waar ik dit verder nog zou kunnen promoten?
Misschien de ticketswap link plaatsen op de vpro iffr facebook/event pagina?
Had ik ook aan gedacht, maar ik heb geen Facebook meer.
Misschien even iemand anders vragen om dat te doen.
Heb ook twee IFFR-films gezien nu. Afgelopen zaterdag Rosa Pietra Stella, over een alleenstaande moeder in Napels die de eindjes nauwelijks aan elkaar kan knopen. Vond ‘m te traag en saai.
En net naar Un Fils geweest. Vond ik een hele mooie film, echt een aanrader. Het gaat over een Tunesisch gezin dat op reis gaat maar dan iets meemaakt dat hun levens verandert.
Ik heb deze week Honeyland gezien. Heel intiem gefilmde documentaire over een vrouw die in the middle of nowhere in Macedonië bijen houdt. Zij doet dat met heel veel respect voor de natuur. Het luidruchtige gezin dat naast haar komt wonen heeft dat niet, met gevolgen.
Zulke mooie plaatjes ook: