Als ze het nou over een andere boeg gooien : weer thuiswerken+hoge gasprijzen = €€€ jaarrekening. Koop nu 2 badjassen en slippers en je kan de verwarming wat lager zetten
Jeetje Vera & Jeffrey gingen voor een huis een bieding doen en boden 592.000, dat was nog niet de max die ze kon krijgen als hypotheek
Lekker! Ik vind haar echt leuk dus alleen maar mooi dat ze ondanks haar mindere jaar toch veel geld lijkt te verdienen.
Onderschat ook niet wat je op twee bovengemiddede inkomens kan krijgen als je allebei al een tijdje werkt, geen schulden hebt en wellicht spaargeld. Ik was echt in shock, wij verdienen allebei heel goed maar voor ons vakgebied en ervaring echt geen absurde bedragen en onze max hypotheek was veel hoger dan wij hadden verwacht.
Vind dat zelf overigens super problematisch want die lasten waren voor ons absurd hoog, zelfs in vergelijking met huren. Als een van ons zou uitvallen zouden wij bij een max hypotheek in de financiële problemen komen.
Jeffrey werkt toch niet? Dus het is op Vera’s inkomen alleen, na volgens een paar jaar waar ze minder inkomsten had.
Dus dat doet ze goed.
Hij werkt toch bij Tiffany’s? Of niet meer?
Sinds maart al niet meer dacht ik dat ze gezegd had
Jeffrey werkt niet meer en ze gaat het huis sowieso alleen kopen. Maar ze heeft ook eigen geld, dus dat kan ook aardig wat schelen.
En geen studieschuld (denk ik)
Oh wow, dan is dat we heeeel lekker inderdaad dat ze in haar eentje zoiets kan kopen!
Ja, echt knap!
Hoezo knap? Er zijn ook mensen die net zo hard werken maar never nooit een huis kunnen kopen. Vind dat echt zo naar dat een huis kopen gezien wordt als een prestatie, terwijl het eigenlijk vooral geluk en privilege is.
Haha je doet net of je een hoge hypotheek bij een pakje boter krijgt, maar je krijgt echt niet zomaar (samen) een hypoheek van 6 ton hoor. Dus denk eerder dat je dan onderschat hoeveel je eigenlijk verdient
Echt he. Bravo dat je met al je spondeals rijk slapend rijk wordt. Ik weet dat Vera hier door velen op handen gedragen wordt maar ze doet exact hetzelfde als de influencers waar haar fans op haten, ze is als mens sympathiek, maar het is niet alsof het nu opeens ‘knap’ is dat ze rijk is.
Nee? Ik weet dat wij allebei een goed salaris hebben. Alleen niet dat wij daarmee een huis konden kopen waarvan de brutolasten maar net iets onder mijn individuele salaris liggen. Vind ik iets anders dan weten wat je verdient en hoe dat zich verhoudt ten opzichte van het gemiddelde.
In mijn eentje zou ik onze huidige hypotheek net kunnen krijgen, maar met zijn tweeën wordt dat bijna het driedubbele aan max hypotheek. Dat verbaasde me wel ja.
Ik vind dat niet zo gek klinken, meeste huurwoningen van enig formaat in hoofdsteden of andere steden zijn wel 1500+, dat is meestal wel ter hoogte van 1 van de salarissen. Dus een hypotheek van die hoogte qua maandlasten vind ik niet heel gek.
Kan dit in een spoiler voor alle singles hier? Geintje hoor. Vind het wel ‘knap’ dat ze dat alleen kan doen, maar Jeffrey werkt toch min of meer voor/met haar? Dan draagt hij toch ook bij aan de waarde van haar bedrijf. Heb het idee dat ze wel een goed team zijn.
Maar is dat niet hetzelfde als Mascha en Gregor. En hier is vaak kritiek op Gregor’s werk voor Mascha
‘T is slechts een observatie
Snap wat je bedoelt, maar eigenlijk vind ik dat het niets te maken heeft met het type baan dat ze heeft. Al had ze een baan gehad waar de wereld mega veel beter van werd had ik het alsnog niet ‘knap’ gevonden dat ze een huis kon kopen.
Het is wel knap vanwege de tegenslagen die ze heeft gehad. Het komt niet uit de lucht vallen, ze heeft daar hard voor gewerkt.
Maarja, een stratenmaker werkt nog veel harder waarschijnlijk en die kan misschien geen huis van 6 ton kopen
Van vera is alsnog grotendeels geluk + privileges natuurlijk, overigens is dat bij alle influencers zo als je ze vergelijkt met de gewone burger.
Wij moeten hard werken, terwijl zij een spon post doen en daarmee mijn maandinkomen halen