Beutyblogtopic XL #13

Vind het best triest, had mascha als persoon best hoog zitten. Niet als content-creator of influencer, maar gewoon als mens.
Maar dit bewijst dat geld het allerbelangrijkste is, en ik denk dat als ze dit had afgeslagen dat voor haar financiën niet onoverkomelijk was geweest. Maar dat is speculeren natuurlijk

6 likes

@ bovenstaande reacties
Ding is voor mij: als je ontevreden bent met je figuur (en dat hoeft niet per se onfeministisch, fatfobisch of whatever te zijn) ben je overgeleverd aan de markt óf de zorg en ik zie beiden als niet echt behulpzaam in de zoektocht naar een gezonde manier die bij jou past. Bij de een verdient een commerciële toko aan jouw onzekerheid over de andere optie kan ik een hele cabaretshow volpraten. Ondertussen beheerst die zoektocht een aardig deel van je leven. Want je leeft niet zomaar even gezonder en je wordt niet zomaar uit het niks slanker. Hoe moeilijk die zoektocht is wordt hier platgeslagen door een partij (die overigens ook door mensen hier op het forum wordt gebruikt) als de ultieme gruwel te zien zonder dat er ook maar iemand hier een fatsoenlijk lange termijn werkend alternatief kan noemen.

Vanuit dat idee vind ik Mascha hierin ook slachtoffer. Ze doet me heel erg denken aan mijzelf toen ik voor het eerst goed afviel met een online programma. Kon dat ook wel van de daken schreeuwen. Ik ben net zoals jullie kritisch over of je hier nu aan zou moeten verdienen/reclame voor zou moeten maken. Maar besef dat de gebruikte foto misschien wel is hoe zij naar zichzelf keek toen ze hieraan begon. Dat ze oprecht hoopt dat dit voor haar gaat werken en dat ze oprecht gelooft dat het een goed programma is. Ik ben niet naïef, dus sluit niet uit dat dit all about the money is, maar ik hou ook graag rekening met het scenario dat Mascha hier oprecht over is.

21 likes

Ik ben altijd geneigd om haar het voordeel van de twijfel te geven, omdat er altijd een soort zwerm van naïviteit om haar heen hangt. Ik geloof niet dat ze dit puur voor de poen doet. Ik denk dat ze echt denkt dat ze iets goeds doet.

Ze zegt echt een aantal heel dubieuze dingen in de video en alles schreeuwt dat ze niet nagedacht heeft over hoe dit over kan komen.

Ik vind dat je als influencer een aantal zaken pertinent moet vermijden.
Financieel advies (beleggen, crypto’s dat soort zaken),
hoe je je koter op moet voeden en
voedingsadvies geven/dieeten promoten staan sowieso in de top 5.

Doe het gewoon niet. Gewoon, niet.

Gooi er dan nog maar een fucking Hello Fresh spondeal in als je zo graag geld wil harken.

7 likes

Ben ik met je eens en normaal geef ik haar ook het voordeel van de twijfel

Maar ze heeft het in al die jaren zo vaak gehad over dat diëten geen langetermijn oplossing is en dat bodypositivity belangrijk is. Mi is ze hier altijd erg stellig in geweest en denk dat ze ditmaal dondersgoed weet waar ze het over heeft.
Mascha heeft mbt afvallen altijd geprobeerd om het als een precair onderwerp te behandelen.
Maar wat ze nu doet is echt het tegenovergestelde.

En nu kan ik niet meer slapen omdat ik me hier zo over opwind :woman_facepalming:

7 likes

Voor iemand die ’ al jaaaaren’ ( ok 2x een paar maanden maar zo zou mascha het zeggen) ww heeft gedaan vraag ik me af of het dezelfde ww is.

Ze brengt het wel heel positief met broodjes nutella en pizza buiten de extra weekpunten om. Want dan vrat ik de rest van de dag griekse yoghurt of wortels.

Heel reclame achtig dus en dat stelt me zo teleur :unamused:

Oja en de reden waarom ik het stopte was grappig genoeg Hello Fresh :rofl: niet te doen die punten.

3 likes

Allemaal waar, maar de vraag blijft staan of ze er echt goed aan doet om dit met tienduizenden mensen te delen.

Nog los van het feit dat een spondeal is, had ze langer na moeten denken over of het handig is om over een dieet te kletsen.
Ze is niet achterlijk, ze werkt tenslotte al jaren ( jaaaaaaaaaren) in deze industrie.

En dat is de essentie van de discussie, toch?

5 likes

Maar wat mij betreft is dat simpel: tuurlijk zou ze dit niet met 10.000 mensen moeten delen. Echter is het verhaal eromheen (ww zou niet moeten bestaan, ze zou een andere foto moeten gebruiken, “het werkt niet”, verander je leefstijl) niet zo simpel, waardoor ik dus erg goed begrijp dat ze dit wel deelt. Edit: of eerder hoe het ontstaat dat ze het deelt.

4 likes

Ik keek gister de beautygloss video over het opvoeden van Mila en Mascha benadrukte daarin dat normale omgang met eten voor haar en foef een van de kernpunten is. Dat ze allebei enorm houden van eten en dat haar graag willen meegeven. Nou denk ik helemaal niet dat dit dieet het leven van hun kind gaat benadelen, maar het klonk wel als een heel ander verhaal dan WW volgen (van heel relaxed naar heel a-relaxed€dus het verbaast me best.

7 likes

Daar verschillen we in menig van.

Na al haar uitingen over body positivity, comments over haar eetpatroon en haar ervaring met Social media had ze nu echt beter moeten weten, ongeacht haar mogelijk persoonlijke ( en speculatieve) issues met haar gewicht.

Ik begrijp je punt verder heel erg goed, en kan wel indenken hoe ze op dit punt gekomen is, maar dat verandert niets aan mijn idee dat ze met al haar ervaring echt heel, heel veel beter had moeten weten.

6 likes

Jij weet ook niet wat je wil he. Eerst word je beïnvloed om ook ww te gaan doen, dan is het te triggering voor je en nu ben je boos

9 likes

Genoeg restaurants waar je nu een aantal gangen kon lunchen, gok dat ze dat wilde doen met 16 man.

3 likes

En dat is precies wat er zo fout is aan deze video :woman_shrugging:t3:
Mensen die niet geheel zeker/stabiel zijn kunnen beïnvloed worden door zo’n video en dus getriggerd worden om weer in een dieet te stappen.

Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?

3 likes

Ik vind het vreemd om mensen indirect te vragen in spoilers over het onderwerp door te gaan en dan vervolgens zelf er over door te blijven gaan.

Dusja deze specifieke situatie is voor mij inderdaad moeilijk te begrijpen

6 likes

Het is ook niet zo makkelijk wat je moet doen als je wel op een gezonde manier wil afvallen. Iemand (sorry weet even niet meet wie anders had ik je wel getagd) suggereerde een diëtist maar sommige diëtisten zijn ook echt gek. (Ik heb verschillende gehad waarvan je bijv geen banaan mag eten). Ik geloof dus wel dat iemand echt baat kan hebben bij WW, maar als je er mee bezig bent is het denk ik wel goed om in je achterhoofd te houden dat het een commercieel bedrijf is.

13 likes

Zo inderdaad. Een collega mag van haar diëtist geen worteltjes meer eten, want die zijn gewassen in suikerwater. En ze moet ontbijten met optimelyoghurt met daarin stukjes knäckebröd.

Als je wil afvallen moet je oa iets doen aan je calorieinname. Als je dat op gevoel niet kan, zal je iets moeten tellen. Ik kan me voorstellen dat een puntensysteem dan makkelijker is dan calorieën.

En daarnaast lijkt mij dat Mascha wel degelijk kan ervaren dat haar eerdere gewicht voor haar niet meer gezond was. Want te zwaar zijn kan absoluut wel ongezond zijn (maar het hoeft niet per definitie zo te zijn!!!)

Maar de grote disclaimer in dit geheel is en blijft inderdaad 1) het is een commerciële partij met
discutabele belangen en 2) het is fucking spon

9 likes

Was deze diëtiste dronken tijdens haar advies ofzo??? Heeft ze ruzie met jouw collega? Niemand in de wereld verdient dit ontbijt toch :cry: (sorry voor mensen die dit nu eten).

52 likes

Je hebt ze er altijd tussen zitten die vanuit hun eigen eetstoornis voeding en diëtetiek gaan studeren

Ik was er zelf ook bijna één :’)

7 likes

I know :sob: maar mijn collega houdt keurig vol want die verliest kilo’s bij de vleet uiteraard

1 like

Klinkt als Sonja Bakker.

De studie Voeding en diëtiek leek me wel altijd interessant, maar ik was zo bang dat ze het Voedingscentrum volgden qua advies dat ik daar nooit verdere stappen in heb gezet haha. Maar zo klinkt dit advies ook wel, zolang het maar vezels en geen calorieën bevat :+1:

1 like

Ik heb de opleiding twee jaar gedaan, maar dat stuk van het Voedingscentrum heb ik toen niet meegekregen, hoor. Maar goed, ben er niet voor niks mee gestopt, heb wel meer niet meegekregen in die twee jaar. Vond juist dat het best breed werd benaderd.

Nog leuk (al een keer eerder gepost): Sonja Bakker was toen in opkomst en zou een lezing geven op de hogeschool. Haar eis was daarbij wel dat er geen studenten voeding en diëtetiek ik de zaal zouden zitten :grin:

17 likes