Ja dat was echt na 2 dagen over. Voelt nu raar zonder.
Oh twee dagen is vrij snel! Ik hoop dat ik morgen zonder last wakker wordt haha. Jij bent al klaar?
Nee ben nu aan mijn vijfde setje toe en wissel nu elke week! Heb sindskort ook een elastiekje en dat was ook even wennen.
ik heb sinds 4 weken mijn invisalign lite, ik kreeg gelijk 14 attachments.
had trouwens alleen de eerste dag last daarna helemaal niet meer. zelfs als ik een nieuwe aligner in doe voel ik het amper.
ik hoef totaal maar 14 weken (7 aligners).
hoeveel weken is jullie plan? @Ouioui @tessel
Nu 39 aligners/40 weken (eerste 3 aligners gedurende 10-9-8 dagen) en daarna evt refinement. Net nr 5 ingedaan en dus sinds 4 ook een elastiekje. Onder heb ik veel attachments, boven weinig. Had veel last van mijn elastiek-button boven aan de binnenkant, daar schuurde mijn tong langs.
Wat heerlijk, zo kort!
Ik heb nog steeds last van veel blaren en wondjes in mijn mond en op mijn tong, nu op dag 3. Hopelijk is het snel over. Ik weet niet exact hoeveel ik er krijg nog. Krijg over 3 weken de nieuwe 5 mee waarmee ik steeds 10 dagen moet doen en ze verwachten dan dat ik per week kan wisselen en dat ik na 8 maanden klaar ben. Tenzij het dan nog niet goed is, dan krijg ik een nieuwe scan. Ik loop in het ziekenhuis voor de beugel dus ik heb het idee dat sommige dingen net wat anders gaan dan bij de ‘gewone’ orthodontist.
Ik had dan geen invisalign, maar van mijn brackets heb ik in het begin ook veel wondjes en aften gehad. Met een week of 2 was het ergste voorbij en nu heb ik het heel af en toe nog. Vooral na het slapen had ik in het begin regelmatig nieuwe plekjes.
ja dat werd bij mij ook gezegd, dat als ik nog niet tevreden ben aan t eind van de behandeling dan kan ik er voor kiezen om te verlengen om het zo maar te zeggen.
Ik heb zo’n dag waarop ik even geen zin heb in m’n beugel hehe. Zit op aligner 12 van de 33 en volgens m’n app nog 299 dagen te gaan.
Zijn er hier mensen die gedurende hun behandeling opeens eerder mochten gaan wisselen? Ik ga volgende keer eens polsen bij m’n ortho of ik eventueel om de 12 dagen mag wisselen in plaats van om de 14. Dat zou in totaal alweer een maand schelen.
Ik zit op 7 dagen per aligner dus bij mij is dat sowieso niet aan de orde!
Ik heb zeurende pijn aan mijn tanden, een dag voor de wissel (?!) terwijl ik eerder steeds wat lichte pijn had de nacht/dag na de wissel van aligner. Sinds kort dus een elastiekje erbij dus denk dat de boosdoener is.
edit: doorgeslikte elastiekjes counter: 4 in twee weken
Wat goed! Die tijd vliegt echt voorbij hoor en zodra je verschil ziet ben je denk ik heel blij dat je het hebt gedaan. Bij mij zeiden ze 2,5 tot 3 jaar en waarschijnlijk ben ik met 2 tot 2,5 jaar al klaar (dit jaar nog!). Dus de slotjes gaan hier sneller dan verwacht
Ik moest destijds 4 kiezen trekken, ook één per afspraak. Zag er ook tegenop en wilde het zsm gedaan hebben. Mijn tandarts gaf aan dat het wellicht oncomfortabel zou zijn (eten, slikken etc) als ik alles in één keer zou doen. Kon daardoor wel vrij snel alles eten en had bijna geen last erna.
Wat gek dat je een dag voor de wissel pijn hebt! Maar ik merk soms idd ook dat ik meer (kaak)pijn krijg van m’n elastiekjes dan van de beugel zelf. Irritante dingen.
Ik ben net terug van de ortho en ik had er nog niet eens iets over gezegd of ze zei al spontaan dat ik voortaan om de 10 dagen mag wisselen. Suuuuperchill, dan ben ik klaar in november i.p.v. februari.
Lol ik heb in 2019 in dit topic geplaatst en nooit de stap gezet, maar hallo hier ben ik weer:’)
Ik had net een intake bij de orthodontist. Ze somde tegen de assistente op wat er allemaal mis is en ik zat daar echt van
Niet dat ze onaardig was of het vervelend zei, maar gewoon een opsomming van afwijkingen.
Ik zou dan gaan voor invisalign en het zal zo’n anderhalf jaar duren. Ben nu 30, maargoed ik word er niet jonger op en ik postte hier toen ik 28 was, dus als ik het toen gedaan had, was ik er nu klaar mee:’)
Kun je de beugel trouwens altijd van de belasting aftrekken of alleen als er een medische indicatie voor is?
Heeft iemand hier IPR gehad en hoe was dat? Ik krijg het op verschillende momenten, de eerste keer volgende week tegelijk met het plaatsen van mijn attachments en het ontvangen van mijn aligners. Ik voel me nu al Donny Roelvink als ik eraan denk hahaha maar zo erg zal het niet zijn natuurlijk, maar krijg toch een beetje de rillingen van het idee.
Meerdere keren gehad! Valt echt enorm mee! Vond het een rotgevoel, soort stalen nagelvijl die tussen je tanden heen en weer wordt gehaald. Doet absoluut GEEN pijn.
O dat klinkt geruststellend, dankje!
Het duurde ook echt maximaal 30 seconde. Eerlijk gezegd zag ik niet eens dat het gebeurt was. Absoluut geen roepvink praktijken haha!
Oh ik ben zo blij met jouw post, dank! Ik krijg dit dinsdag ook en zie er een beetje tegenop, maar valt reuze mee dus
Ja ik heb dit donderdag gehad! Zag het wel een beetje (waren ook mn voortanden) maar je ziet het met de invisalign niet. Gek gevoel, niet echt naar, sowieso niet pijnlijk en best snel klaar!