Ik heb me nog nooit zo volwassen gevoeld als nu ik net mijn handtekening heb gezet onder een offerte van 3500 euro
Zijn bij jullie ook al jullie verstandskiezen eruit gehaald voordat jullie de invisalign kregen? Ik had woensdag een consulent om te kijken of er nog iets mogelijk is en de ortho gaf dit dus aan. Ik ben er nu over na aan het denken, ook omdat de kosten rond de 3000 euro zouden zijn.
Geen Invisalign maar meer een algemene tip, je kunt ook voor een slotjesbeugel kiezen, maar dan met de slotjes helemaal in het wit en dat valt dan bijna niet op. Je ziet eigenlijk alleen het draadje zitten tenzij je heel dichtbij komt. Invisalign zou bij mij ruim het dubbele hebben gekost.
O echt. Ik wist niet dat dat bestond. Toen ik een slotjesbeugel had was ik 15 en toen had je alleen die ijzere. Wel fijn dat het bestaat alhoewel het mij niet uitmaakt of het te zien is hoor. Maar de ortho gaf aan dat het qua prijs niet veel scheelt maar wat ik hier lees scheelt het toch best wel. Misschien dat ik toch nog ga informeren hoe duur een slotjesbeugel zou kosten
Nope! Ik heb ze alle 4 nog. Ik had genoeg ruimte. Wel hebben ze tussendoor tussen mijn tanden gevijld om ruimte te maken. Maar dat viel alles mee qua pijn of discomfort. Heb dat vijlen met mijn tandarts overlegd die ik 100% vertrouw en die gaf aan dat dit veilig was.
Bij mij zou een invisalign 5500 euro hebben gekost en slotjes 1800. Dus het was makkelijk kiezen haha
Er bestaan ook merken die lijken op invisalign maar zijn een stuk goedkoper. Volgensmij heb ik voor mijn beugel rond de ā¬2000 betaald. Dat was dus geen invisalign maar wel precies hetzelfde idee
Dat scheelt wel weer dat je ze niet eruit hebt moeten halen. Ben je tevreden over het resultaat?
@George Zo dat is wel echt een heel groot verschil qua prijs. Dan snap ik wel dat je voor de slotjesbeugel ging. Scheelt echt heel veel qua prijs.
@Medusa welke heb jij? Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en ook gelezen over een ander merk maar ik heb mij daar nog niet verder in verdiept.
Mega tevreden! Zou het zo nog een keer gedaan hebben. Het is het echt waard. Elke dag nog zo blij met mn gebit.
Kent iemand deze club?
Kreeg een advertentie maar kan alleen UK ervaringen vinden.
Heb hier wel eens dingen over gelezen op reddit (negatief) en deze video gezien:
Mij lijkt het niets.
Ik ben nu bijna een jaar van mijn slotjesbeugel af. Nog steeds super blij met het resultaat en de tijd gaat snel, lijkt al weer langere geleden haha. Ik heb 15 maanden een slotjesbeugel gehad (1,5 maand langer omdat de ortho dicht moest aan het begin van corona vorig jaar) en kan het iedereen aanraden die niet tevreden is met zān huidige gebit.
Nee ik vind het een beetje shady. Heb even contact opgenomen met de ortho hier. Het geld houd me nog steeds tegen tot nu toe.
Dat filmpje ziet er niet best uit, mijn tandarts legde uit dat ze hoe dan ook recente xrays nodig hebben om de staat van je wortels te bekijken voordat ze er druk op zetten, dus alleen fotoās en een 3d scan lijkt me dan niet voldoende.
Dat hield mij ook tegen, maar hoe eerder je het doet, hoe goedkoper het is (over levensjaren gezien). Maar ik had het al gespaard, als je het geld nog niet hebt, dan is het anders uiteraard. Achteraf denk ik: had ik het maar 5 jaren eerder gedaan (toen had ik in principe het geld ervoor al), maar bleef het zoān groot gedrag vindenā¦
Een! En @Duchess bij mijn ortho betaalde ik per ādingā wat ze uitvoerden. Dus ik heb nooit in een keer die hele som geld moeten betalen, dan voel je het ook wat minder erg. Uiteindelijk valt het voor mij zelfs goedkoper uit dan de offerte.
Ik heb vandaag ook (eindelijk) gebeld naar een ortho. Ik word al jaren verdrietig van mijn gebit en mijn glimlach. Ik twijfel al jaren over een beugel, maar ook de kosten hielden mij tegen. Ook vond (vind) ik het eng om bijv. te horen dat dat wat mij dwars zit, niet veranderd kan worden of dat mijn glimlach nooit zal worden hoe ik het in gedachte hebā¦ Klinkt misschien heel gek, maar het niet weten vind ik op een rare manier minder erg dan te horen krijgen dat het niet gaat. Ik heb volgende week donderdag een intake gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn en welk kostenplaatje eraan hangt, ik ben heel benieuwd en ook wel een beetje nerveusā¦
Ik ben toevallig vandaag gebeld voor een intake! Kan alleen pas 17 juni terecht & @FredPaillet in principe heb ik (we eigenlijk, onze financiƫn zijn helemaal gezamenlijk) het geld wel en mijn vriend is ook helemaal voor dat ik het laat doen. Niet dat het van hem hoeft hoor, maar meer dat hij weet hoe onzeker ik er door ben. Maar goed, de eerste afspraak staat in ieder geval. Ondanks dat het nog een paar maanden duurt is dat vast een eerste stap.
Dubbelpost, maar ik merk wel dat ik het lastig vind om te bepalen wat voor soort beugel ik zou willen. Ze vroegen me daar vast over na te denken voor de intake. Aan de ene kant denk ik, doe maar gewoon de traditionele beugel. Want wat is nou 1,5 jaar op een mensenleven en is het het echt waard om zoveel extra uit te geven aan een Invisalign. Plus dat van een Invisalign me tegenstaat dat je na Ć©lke keer dat je eet of drinkt je tanden moet poetsen. Lijkt me op het werk heel onpraktisch. Aan de andere kant is de kans wel groot dat ik de komende 1,5 jaar ga trouwen. Dat zouden we in juni dit jaar doen, maar vanwege corona gaat dat niet door. Ik wil absoluut niet op mijn bruiloft met een blokjesbeugel op de foto. Dus alleen al die reden zou belangrijk zijn om wel voor een Invisalign te kiezen.
Hebben mensen hier zoān zelfde soort afweging moeten maken?
Dit hoeft niet van mijn orthodontist. Gewoon even spoelen met water en twee keer per dag je tanden en de aligner (zonder tandpasta) poetsen. Bij de meeste maaltijden gaat dat ook prima. Maar bij elke keer dat je koffie drinkt dat ding uit doen is wel een gedoe tbh
Ja dit is dus precies wat mij tegenhoudt, maar met het advies dat jouw orthodontist geeft zou ik veel meer neigen naar een āonzichtbareā beugel.