Ik beleg ook in VRWL (78) en SP 500 (14). Ben net voor corona ingestapt en heb in de dips steeds bijgekocht, dus nu een rendement van 16,68% (1015 euro) en 7,57% (59,73 euro).
Dit vind ik hier nou echt zo mooi aan! Zie je ook veel op Reddit. Ook bij de eerste stijging hadden heel veel mensen gedoneerd aan kinderziekenhuizen en andere mooie doelen. Nu zie ik ook veel berichten voorbij komen met dingen als “vergeet niet om een deel van je winst te doneren aan mensen die het hard nodig hebben” of anderen die 10% van plan zijn om te doneren aan goede doelen. Heel leuk om te zien dat het niet alleen maar geld om lambo’s/tesla’s te kopen is
oh wat stom, ik heb ook een hekel aan nachtelijke hypo’s… heb je een CGM/iets met alarm? ik heb het nu wel redelijk onder controle, sta soms meer aan de hoge kant
Haha ja ik heb de freestyle Libre, miao Miao en omnipod. Alleen geen van de apps heeft betrouwbare alarmen vind ik. En jij?
Ja ik heb vooral gekocht omdat ik boos was dat de trading beperkt werd.
En toen dacht ik tja als ik dan toch meedoe dan maar
Ik heb ook maar 1 aandeel dus ik had (hindsight is 20/20) toch 1 bij moeten kopen en dan als m’n gak verdubbeld was 1 verkopen en de rest zn ding laten doen.
Maar ik had ook al helemaal in m’n hoofd om die -80% in t rood te hebben staan als reminder dat ik dit soort dingen niet meer wil doen.
Dus we gaan het zien. Ik kan nu wel bedenken oh ik ga dit of dat doen maar eigenlijk weet ik het niet.
Hier ook VWRL, en IDVY, een etf met dividendaandelen van Europa. Beiden puur voor de lange termijn. In de coronadip heb ik enkele losse aandelen gekocht*, mijn veruit grootste positie is Shell. Van Shell ga ik wel afscheid nemen bij een koers van 22 euro en meer op VWRL gaan richten.
Mijn strategie: ik heb de achtergestelde waardeaandelen goedkoop gekocht in 2020, daarmee het herstel meegemaakt, maar nu vind ik de beurs zo onzeker dat ik veel meer wil spreiden. Ik denk dat Basic Fit (mijn gak is €20) er als eerste uit gaat. Winst nemen. Daarna lekker ‘veilig’ breed beleggen.
*en AMC in de gekte van drie weken terug. Deze paper-handed bitch gaat ze proberen te verkopen voor $30.
Is de waarde van GME nou alweer bevroren?
Nooou direct stilgelegd haha
En nu gaat ie weer haha
Haha dit gaat niet de goede kant op!
Alweer gestopt???
Inderdaad. Dit was niet volgens de beschrijving. Ik eis m’n geld terug
Ahhhhh ik twijfel; ik kan nu alles verkopen en een beetje winst gemaakt hebben ($40 lol) of vasthouden en kijken wat er gebeurt Edit: nvm over die winst
Wat een crash haha. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
WOW leip zeg. Het stijgt nu weer ontzettend hard. En de markt is weer stil gelegd.
Maar echt al voor de derde keer stil gelegd toch? Hoe kan dat?
Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb wel eens gelezen dat het eerste half uur dat de beurs open is, het heel onvoorspelbaar is en dat het vaak alle kanten op gaat. En dat je dus eigenlijk even moet wachten met handelen om te zien wat er echt gebeurt. Dus dat hou ik mezelf dan maar voor als het ineens zakt
Dat stilleggen kan toch ook de hele marktwerking verstoren? Mag dat zomaar zo vaak?
Nee dat valt wel mee volgens mij. https://www.investopedia.com/terms/t/tradinghalt.asp Dat heeft met de algoritmes te maken.
AMC gedraagt zich precies hetzelfde. W t f. Oef m’n streamer heeft perongeluk een deel van z’n portfolio verkocht. Perongeluk dus.
Welke stream kijk je?
En wow, per ongeluk? Hoe dan?