Beleggen/investeren

Maar waarom zou je dat doen als je het geld toch al als verloren zag, heb je 3 weken tijd eraan verloren en 0 euro winst :stuck_out_tongue_winking_eye: tenzij je dat geld niet erin had moeten stoppen en het eigenlijk niet kan missen natuurlijk!

Trouwens jongens… DFV had 50.000 aandelen bijgekocht op een koers van ongeveer 39, reken even voor de gein uit wat hij aan winst heeft als hij nu zou verkopen :joy:

1 like

Hahaha ik heb ook nog steeds FOMO hoor. Dus volgens mij is dat heel normaal. Hoeveel aandelen je ook hebt. Wat is je GAK nu dan?

Oh en mocht ik mijn investering eruit halen (of meer) dan doneer ik in elk geval een bedrag aan het diabetes fonds. Ik heb zelf diabetes type 1 en ze investeren heel veel geld in onderzoek en in de genezing. Dus dat is heel mooi.

3 likes

Ik heb er nu maar eentje (gekocht op 228 dollar). En 10 AMC (gak 13 dollar) en bijna 40 BB (20,60 dollar :sob:). Stond dus flink in de min. Vooral op BlackBerry, maar die lijkt nu ook iets omhoog te schieten, dus hopelijk kan ik de schade een beetje inlopen haha. Heb jij alleen gme?

Wij hebben rond 325 en later nog op 215 gekocht dus ons plan was om op 270 te verkopen om break-even te spelen. Maar ik merk dat ik nu alweer meegesleept word en misschien toch langer wil wachten :sweat_smile: :see_no_evil:. Maar misschien moet ik maar gewoon verstandig zijn en zorgen dat m’n verlies minimaal wordt.

2 likes

Hahaha als je het zo bekijkt. Maar mij overwegingen zijn hetzelfde als @Bailey. Verstandig zijn en me niet teveel laten leiden door fomo.
Ik baalde de vorige keer toch wel dat ik niet 80 euro winst had genomen maar 200 euro verlies had.

Daarnaast ik moet ook nog maar zien of het weer naar de 300$ gaat. Daaronder ga ik sowieso niet verkopen denk ik. Want als het dan wel naar 500 gaat ben ik zuurder dan als het weer naar 40 gaat (of 17 wat imho ook vrij reëel is).

2 likes

M’n vriend en ik delen een portfolio, maar mijn meme stonks zijn nu

GME (10)
AMC (30)
NOK (90)

M’n vriend heeft nog 4 GME en 60 AMC en veeeeel MAC.

Dus ik hoop dat alles goed uitpakt haha. AMC en GME zullen wel weer gelijk oplopen, dus ik denk dat ik AMC eerst ga verkopen. Die heeft nog maar weinig shorts.

2 likes

Haha ja snap ik hoor, maar voor mij persoonlijk (geen advies dus) heb ik dit aandeel gekocht om er winst mee te maken en niet break even of verlies te maken. Maar het is voor mij ook geld wat ik kan verliezen (of je het wil is een tweede :joy:) dus ik kom niet in de problemen als ik het nooit meer terug zie. Dus ik wil zelf wel het risico nemen in de hoop een lekker rendement eruit te halen, een beetje het staatsloterij gevoel haha. Het potentiële voordeel weegt voor mij op tegen het (in mijn ogen) kleinere nadeel. Voordeel is dat het 100+% winst kan worden en nadeel is dat mijn inleg verdwenen is, maar dat was toch vakantiegeld van 2020 en dat zou anders ook op zijn :joy:. Maar dit is nu natuurlijk makkelijk praten voor mij, want ik bekijk het vanuit mijn eigen financiele situatie en ik heb 5 aandelen en kan altijd nog besluiten om er één eerder te verkopen om een deel van mijn mogelijke verlies te dekken. Ik begrijp jouw kant ook zeker en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, als dat break even of minimaal verlies is dan is dat helemaal prima zolang je zelf maar tevreden bent met je keuze.

2 likes

Maar dat vind ik dus ook het verleidelijke aan deze situatie. Ik kan het geld wel missen, maar als je ineens -400€ ziet staan is het toch wel zuur haha. Dus moet ik verstandig zijn of toch de gok weer wagen en zien waar het schip strandt…

Ik kijk het even aan, als ie blijft stijgen dan laat ik hem staan en zet ik alvast een stop loss order er in dat ik niet teveel verlies lijdt/break-even speel mocht het toch weer ineens zakken.

2 likes

Ik heb 2 GME van 110 per stuk gekocht dus mijn strategie is ook proberen of ik er 1 voor 220 kan verkopen (dat moet toch wel lukken vandaag? :grimacing:) en dan kijken wat er gebeurt. Ik ga dan denk ik sowieso die andere verkopen als het 400 aantikt tenzij het echt lijkt alsof ie daar voorbij gaat vliegen. Als het daarentegen weer snel veel minder waard wordt weet ik nog niet wat ik doe. Als die van 220 lukt is alles winst maar misschien is het dan wel beter om nog langer vast te houden?

1 like

Sorry even een noobvraag maar bedoel je een stoplimit/stoploss order? Want wordt hij bij een limiet order dan niet sowieso verkocht voor dat lage bedrag ook al is de koers hoger? Of moet hij dan precies dat bedrag waard worden?

1 like

Ohh, ik heb ook T1D. Dat ga ik ook doen als ik winst maak :blush:

1 like

Ohja, sorry! Ik ben ook een noob wat betreft termen haha :see_no_evil:. Maar dat bedoel ik idd!

1 like

Wat lief! Ik heb vandaag een halve dag vrij genomen vanwege een zware nachtelijke hypo. Niks zo fijn als trillend wakker worden en verplicht een glas mier zoete limonade drinken en een boterham met pindakaas opeten om 4 uur ‘s nachts haha. Heb jij het wat onder controle?

2 likes

Deze treads vind ik altijd wel vermakelijk om te lezen. Voor als je op zoek bent om nog meer excited te zijn haha. Het is vaak heel positief geschreven. Heerlijk om zo veel adrenaline te hebben.

2 likes

Zijn er dames die ook beleggen in ETF’s? In welke beleggen jullie precies?

Ben zelf een maand geleden begonnen met beleggen en gestart met Vanguard all world.

Ik!

Ik heb 2 VWRL en 2 S&P500 via degiro en ben nu overgestapt op beleggen via Meesman. Dan blijf ik tenminste trouw aan mijn strategie.

Ik ook! Ben ergens eind volgend jaar begonnen en koop elke maand 2 vwrl (en soms iets meer als ik wat overhoud door vakantiegeld/bonussen). Heb er nu 20.

Daarnaast heb ik een beleggers rekening bij Bright en daarvoor wordt elke maand standaard 200 euro ingelegd. Dit gaat ook in een gebalanceerde portefeuille, maar heb ik dus iets minder invloed op.

1 like

Oeh nog best veel dus! Ik moet zeggen dat de premarket en veelbelovend uitziet. Het gaat geleidelijk aan wat omhoog. Ben zo benieuwd! Zit er ook helemaal klaar voor (m’n vriend vindt het super grappig en noemt me elke vijf minuten een nerd)

Nice! Dat ziet er zeker goed uit :rocket:

Maar waar baseren jullie nu op dat GME vandaag weer gaat stijgen? Want het is mij nog steeds niet duidelijk waar deze stijging nu door is veroorzaakt? Zijn dit dan eindelijke de shorts de gecoverd worden?

Ik baal zelf dat ik vanmiddag weg moet. Lastiger om dan in te schatten wanneer ik wil verkopen, omdat ik nu totaal niet mee begrijp wat er gaande is :see_no_evil: