Aaah zo. Volgens mij is dat ook wel beter, maar daardoor lopen ze toch ook wel achter.
Hoeveel % van totaal stemmen staat, nummer van county denk, in verkiezing 2016 > verschil tov andere partij
@Geranium zo denk ik
Je ziet wel duidelijk hoe groot het verschil is tussen de agrarische gebieden en de steden/suburbs.
Ze mogen pas callen echt vrij zeker is.
Bijvoorbeeld a California is 100% zeker Biden direct.
In New Mexico is t zeer likely, maar niet 100% dus dan wachten ze ff op wat stemmen.
Die Staten hoef je niet in de gaten te houden. Je krijgt straks ook de hele midwest voor Trump. Krijgt ie ineens veel nummers, maar maakt niet uit.
Het gaat om
- Florida
- Georgia
- North Carolina
- Pennsylvania
- Ohio
- Texas
- Arizona
- Nevada
- Virginia
Die zijn close en dus belangrijk voor beiden.
Net een paar minuten naar de NOS gekeken. Wat een snorefest.
Ik ben misselijk
Thnx super lief dat je het allemaal wilt samenvatten haha. North Carolina lijkt de goede kant op te gaan!
Heel handig dat NOS kaartje, had ik gemist.
Als je hierop kijkt dan stemmen de mensen in de steden dus democratisch maar iedereen in het ‘achterland’ op Trump? Zou wel typisch zijn
Edit: ik ben een rookie trouwens dus sorry als ik nu domme of obvious dingen zeg haha
Miami is ook de vreemde eend in de bijt, in Florida. Hoog aantal Cubanen.
In andere steden/voorsteden in Florida gaat Biden beter dan Clinton. Als dat zich landelijk doorzet, is dat heel goed voor de andere swingstates.
Opnieuw: Biden heeft Florida niet nodig. Trump Florida wel.
Het was leuk geweest als Florida blauw zou gaan, maar niet nodig.
Nee klopt. Het had alleen leuk nieuws geweest haha. Mijn eerdere voorspelling was dat Florida naar Trump zou gaan en dat Texas naar Biden zou gaan. Ben benieuwd.
Née is niet dom.
Steden en platte land zijn idd blauw en rood.
Het zal gaan om de voorsteden, die ‘paars’ zijn, die moeten blauwer worden mocht Biden willen winnen.
Ohio gaat de goede kant op wel
Ben echt verbaasd Texas blauw te zien (is nog vroeg maar toch). Ik had echt gedacht dat dat meteen naar Trump zou gaan. Wel een aantal grote steden daar maar ik zie Texas echt als een Republikeins bolwerk
Ik las daar net dit over:
"Met dik 40 procent van de stemmen geteld kleurt Texas blauw. Opvallend voor een staat van oudsher als dieprood geldt. Maar Trump hoeft de staat zeker nog niet af te schrijven, zijn achterstand is op dit moment slechts 200.000 stemmen, wat nog in te lopen valt.
Democraten verwachten al jaren dat de veranderende demografie van de staat in hun voordeel gaat werken. Tot nu toe is de staat echter steeds naar de Republikeinen gegaan: Jimmy Carter was de laatste Democraat die hier won."
Houston is in het echt super progressief. De stad is heel snel stedelijk geworden. Dat kan helpen bij het winnen van Texas.
Zoals Beto O’Rourke zei: Texas isnt a red state, it’s a non voting state.
Bij de vorige verkiezingen stemde maar 46%.
Nu stemmen er veel meer (zijn in de afgelopen dagen al meer stemmen uitgebracht dan totaal 2016). Maar dat betekent niet per se dat het democratisch wordt.
Dallas/Ft Worth, El Paso*, Houston, Austin moeten de stemmen van het platteland cancelen wil Biden winnen.
Ik ga er nog niet vanuit, maar dat het kán is al bizar.
Moest te hard lachen om El Pasto
Ja dat de grote steden in TX op de dems stemmen verbaast me niet maar vond het erg verrassend dat het zo blauw was daar haha. Maar zoals @Zemraluani al zei: Trump kan het nog heel makkelijk inlopen.
En zoals die magic wand man van cnn steeds zegt: we’ve got a long way to go en ik vermoed dat Trump die staat uiteindelijk toch wel gaat pakken.