Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Ja ik snap het ook heel goed en los daarvan wil je als je zoiets naar buiten brengt toch ook gewoon dat alles kloppend is en je niet straks moet zeggen, sorry jongens foutje, valse hoop hihi!! Maarja Trump weet het natuurlijk weer om hem te laten draaien, want tsjah… het is Trump?

offtopic

De EU heeft wel bij hun ingekocht/financieel bijgedragen toch? Vraag me af hoe dat dan met de VS zit, gezien ik nu lees in dat artikel dat ze bij de fda een versnelde aanvraag voor goedkeuring willen doen. Lijkt me dat als er een werkend vaccin is de landen die financieel hebben bijgedragen voorrang krijgen bij de inkoop of in ieder geval inspraak van de verdeling ervan? Lastige kwestie ook hoor, want je sluit zo arme landen buiten. Dan zou ik denken dat er dus wel afspraken met de VS zijn… (misschien meer een discussie voor een ander topic dit).

En terecht. Doet mij wel afvragen, zouden ze nu er een einde aan zijn termijn komt ineens wel kritischer durven te zijn? Dat ze het hiervoor gewoon niet durfde te uiten, bang om ook door hem afgeserveerd te worden?

https://www.ad.nl/buitenland/mediatycoon-murdoch-trok-handen-af-van-trump-huiszender-fox-news-plots-stuk-kritischer~abe2236c/

4 likes

Omg hóe weet die vent altijd alles om hem te laten draaien. Echt onmogelijk!

Veilig vaccin? Boeit me niet! Maar hoe dúrven jullie het zo te timen dat het mij niet helpt bij mijn “overwinning”.

4 likes
2 likes

Nouuuuu ik wil best geloven dat ze vorige week nog niet genoeg statistical power hadden om deze claim hard te maken. Maar het zal de farmaceutische industrie zeker niet verkeerd uitkomen dat Biden de verkiezingen gewoon heeft.

4 likes

Dat zal ongetwijfeld, maar het is toch niet zijn verdienste dat ze nu (voorzichtig) positief zijn? En ook: het is toch hoe dan ook goed nieuws voor alle Amerikanen?

edit: ik ben echt een beetje Trump-moe geloof ik haha, mag het gauw januari zijn?

1 like

It’s the Trump show! Me, me and me!
Bah bah bah, wat een misbaksel is het ook.

Ik denk dat het ook per presentator ligt, maar denk wel zeker dat er een bepaald management binnen de organisatie er op na wordt gehouden.
Ben wel benieuwd hoe het verder verloopt daar. Zouden ze nu alles waar Biden mee komt gaan afkraken ook?

2 likes

Hahaha ik ga stuk :joy:

edit: je kan hier eigenlijk maar op 1 manier op reageren:

37 likes

Hij is ook weer lekker op Twitter bezig geweest.

Ik vind het wel eng, hoor. Straks breekt er nog op het randje een WW3 uit ofzo. Zou wel passen bij 2020.

1 like

Oval office war… :expressionless:

Hij zal in iedergeval niet zonder slag of stoot weggaan.

Mag de zittende president nu nog wetten doorvoeren of aanpassen? Denk dat ie zoiets raars wellicht nog gaat doen.

Of al het geld op zijn eigen bankrekening zetten. Because I did so great I earned it! I’m amazing!

1 like

Ja het is zeker goed nieuws voor alle Amerikanen en niet de verdienste van Joe Biden.
But Trump heeft heel vaak gezegd dat er voor de verkiezingen een werkend vaccin zal zijn enzo.
En het zou kunnen dat als dit nieuws voor de verkiezingen was gebracht dat dat een mooi verhaal was voor Trump want beloofde hij jullie geen vaccin?

Democraten zijn ietsie meer voor affordable health-care dus meer medicijnen verkocht dus meer geld voor farmaceutische industrie (ik breng dit als een feit maar herhaal ook gewoon wat ik ergens gelezen heb dus neem niks van mij aan :sheep::sheep::sheep::poodle:).

Ik ben geneigd om te geloven dat ze de resultaten vorige week niet hadden, maar zeker ook dat dat ze niet perse verkeerd uitkwam.

2 likes

Ik vond dit eng:

Maar redenen waarom zijn natuurlijk allemaal speculatief.

Nu.nl zegt er dit over:

Hetzelfde geldt voor militaire activiteiten. Ja, Trump is de commander-in-chief . Dus als hij clandestien een raketaanval wil doen op - bijvoorbeeld - een Iraanse generaal in Irak, dan kan dat. Maar voor grotere militaire operaties heeft hij het Congres nodig. Alleen het Congres kan een andere mogendheid de oorlog verklaren.

1 like

Hij kan letterlijk tot 20 januari beslissingen maken, mensen gratie verlenen etc :tired_face:

1 like

Ja maar er zitten gelukkig wel mitsen en maren aan!

1 like

“Dus als hij clandestien een raketaanval wil doen op - bijvoorbeeld - een Iraanse generaal in Irak, dan kan dat. Maar voor grotere militaire operaties heeft hij het Congres nodig.“

Oh een bommetje hier, een bommetje daar kan nog wel. Bizar dat we dit een kleine militaire operatie vinden wat de President in z’n eentje kan besluiten.

2 likes

Wow ik heb hem ernstig onderschat in mijn tekening

6 likes

Maar dat is toch ook gewoon hun volste recht? Dat bedrijf mag zelf bepalen wanneer ze nieuwsberichten en ontwikkelingen naar buiten brengen, tenzij ze een contract hebben getekend met de US Government ofzo maar aangezien ze niet eens geld geïnvesteerd hebben ga ik daar niet vanuit haha.

2 likes

Hahaha ik zag zo’n zelfde tweet over Georgia (waarbij het aantal stemmen was vergeleken met het aantal inwoners van Georgië :joy:)

8 likes

Die Kayleigh mcenany is mijn persoonlijke BEC. Ze ziet er constant uit als dat populaire meisje op school die haar zin niet krijgt.

3 likes

Ik wil jullie deze niet onthouden