Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 #2

Nav hier geadviseerde documentaires vond ik deze documentaire over waarom Trump niet geschikt is, sterker nog, gevaarlijk is als president. En hoewel ik eerst dacht, oh oh, een gepsychologiseer van de koude grond, dat viel wel mee. Verrassend vond ik de bijdragen van verschillende mensen vlak rond Trump, zoals Scaramucci (ja echt! hij had een goed verhaal) en de man van KellyAnn Conway (dat ze nog getrouwd zijn…?)

Enfin, aanrader, Unfit, the psychology of Donald Trump:

(ook op NLZiet)

En nog even wat goed nieuws over de cijfers, dit veranderde er de afgelopen 24 uur:
Nevada: Biden +34.000 stemmen (6.000 erbij in 1 dag)
Georgia: Biden +10.000 stemmen (1.000 erbij in 1 dag)
Pennsylvania: Biden +41.000 stemmen (4.000 erbij in 1 dag)
Arizona: Biden +19.000 stemmen (2.000 er af in 1 dag)

Met deze cijfers zijn hertellingen niet echt nodig. Het grootste verschil met een hertelling ooit was minder dan 3000 stemmen.

Ik heb deze cijfers van de twitter van Kirsten Verdel. Zij heeft de afgelopen supergoed getwitterd over de verkiezingen en deelt interessante achtergrondartikelen.

Tot de inauguratie iedereen. (of met grote gebeurtenissen voor die tijd… ahum, die zijn misschien wel te verwachten.)

25 likes

Hier verbaas ik me ook altijd over haha, lijkt me zo moeilijk om je politieke verschillen dan buiten de voordeur te laten - zeker als je er allebei in je dagelijkse werkleven zo me bezig bent en lijnrecht tegenover elkaar staat! Best heel knap haha, ik zou denk ik nooit samen kunnen zijn met iemand die er zulke andere waarden op nahoudt.

2 likes

Jongens we moeten ook 5 januari kijken, dan zijn de twee senaat runoffs in Georgia en als die niet beiden worden gewonnen kan die Fucking Mitch Mcconell alsnog alles verpesten.

26 likes

Denk je dat het erin zit? Ik vrees ervoor :frowning:

1 like

ALL EYES ON GEORGIA

7 likes

Biden lijkt Georgia te hebben gewonnen dus technisch gezien zouden er genoeg stemmen moeten zijn.

Maar Republikeinen hebben 0 macht als beide Democraten winnen, dus die gaan alles op alles zetten en Wss moderates/Republikeinen die eenmalig op Biden hebben gestemd overtuigen dat het niet goed is dat één partij alle macht heeft.

De Democraten gaan er ook vol in, Andrew Yang gaat er nu heen verhuizen om fulltime te kunnen campagne voeren. Het wordt sowieso close, de Democraten kunnen eigenlijk geen steun verliezen van hun electoraat (door lage opkomst of mensen die nu toch weer Republikeins gaan stemmen). Nieuwe kiezers kunnen misschien uitkomst bieden, maar die moeten binnen nu en een maand geregistreerd.

Het wordt retespannend. Allebei de Republikeinse kandidaten hebben trump volledig gesteund en beiden hebben ze tijdens de coronacrisis zichzelf verrijkt door te speculeren met aandelen.

Dus je zou denken dat ze beiden impopulair zijn, maar vergeet niet dat Georgia traditiegetrouw een Republikeinse staat is en veel mensen al hun levenlang automatisch stemmen op de kandidaat met een ® achter de naam, ongeacht hoe ongeschikt die kandidaat ook is. En Democraten zullen heel voorzichtig moeten zijn met wie ze laten campagne voeren.

Ik hoop dat ze Obama sturen, die heeft heel veel pull daar en is vrij moderate. Michelle Obama’s voorouders komen uit Georgia, dus zij kan ook goed zijn voor de campagne. Bidens aanwezigheid kan Georgia tonen hoe belangrijk het land ze vindt.

Maar het wordt superspannend. Ik denk zelf dat 1/1 het meest likely is, maar wie weet.

16 likes

Wat een toewijding haha, valt me niet van hem tegen. Maar klinkt exciting allemaal

2 likes

KellyAnn Conway is toch wel de meest conservatieve Amerikaanse naam die ik ooit heb gehoord

5 likes

Nederlanders aan CNN gekluisterd rond Amerikaanse verkiezingen https://nos.nl/l/2355873

Haha speciaal een artikel hierover, ik voel me aangesproken.

13 likes

Wel lekker om weer even het moment terug te zien.

Ik wilde in mijn bullet journal een pagina hier voor maken maar er is zo veel raars aan de hand geweest dat ik niet weet waar ik moet starten. Ik ga dit nooit op 2 pagina’s kwijt kunnen. Wat een shitshow.

4 likes

Hahaha ik wilde dit net hier posten.

Ik mis CNN. Heb geen tv abonnement en kan het niet meer online kijken volgens mij :expressionless:

2 likes

Wat je kunt doen, is een proefabo op canal digitaal nemen via de app. De eerste maand is gratis. Dan kun je live streamen via je telefoon en eventueel ook aansluiten op je TV mocht je een chromecast hebben.

De programma’s van o.a. Jake Tapper, John King, Chris Cuomo en Anderson Cooper worden ook uitgebracht als podcasts. Het is natuurlijk niet hetzelfde als kijken maar wel een dagelijkse dosis cnn :sweat_smile:.

4 likes

De honden van de familie Biden hebben een account op Twitter gekregen: www.twitter.com/First_Dogs_USA

22 likes

DOTUS <3

11 likes

Doet me aan deze ad denken

Edit: oke de eerste 30 seconde ofzo want kan het echte filmpje niet vinden, heb de rest hiervan niet gezien

1 like

Ik vind het wel het overwegen waard om dit als criteria/punt om aan de voorwaarden toe te voegen om je als president-kandidaat aan te mogen stellen: “heeft huisdieren of aantoonbare dierenvriend.”

Groetjes,
Een random dierenvriend

Grapje natuurlijk. Maar ik vind al die mannen zoveel gemoedelijker ogen in foto’s met hun dieren, dan de standaard “ik-ben-wereldleider-houding”.

Oh btw : ik wil degene nog bedanken die de YouTube clip van Trump met When im gone had gedeeld. Wilde ff lachen net, moest daaraan denken en het werkte wel :stuck_out_tongue:

9 likes

Ahh de Biden kleindochters, weet niet of dit filmpje al gepost was? lief

24 likes

Die vlieg :joy::joy::joy:

43 likes

Wat mooi eigenlijk dat een van de broers zijn dochter naar z’n verongelukte zus heeft vernoemd :sob:

Edit: Naomi is Hunter zijn oudste dochter

11 likes