Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Hoe gaat het nu??

@Gato ik had vanochtend weer last van slaapverlamming en ik denk dat ik weet hoe het kwam: rond 6 uur staat mijn vriend op en ik word dan altijd even wakker en ik val meestal meteen als hij weg is weer in slaap. Dit keer ging ik eerst nog even op m’n telefoon en ben toen op m’n rug in slaap gevallen. Op het moment dat ik last had van slaapverlamming en ik doorhad wat er gebeurde, heb ik me met moeite omgedraaid naar m’n zij en hield het op. Zo gek dat op m’n rug liggen zo’n grote invloed heeft :sweat_smile:

ik heb het inderdaad ook als ik wakker ben geweest en dan weer in slaap val! Ik ben blij dat het gelukt is om om te draaien. Ik heb nu ook dat ik het aan voel komen en dan weet ik gewoon van als ik niet draai dan krijg ik slaapverlamming. Het helpt bij mij als ik me dan focus op een lichaamsdeel. Als ik dat kan bewegen dan kan ik er nog uitkomen zeg maar, meestal zijn dat m’n tenen. Ik heb ooit gelezen dat je anders ademhaalt als je op je rug ligt en dat daardoor kan komen maar ik weet niet of dat waar is.

Wat lief dat je het vraagt! Sinds deze week gaat het veel beter gelukkig :blush: echt zó blij mee.
Eigenlijk was de oplossing om alle tips over boord te gooien en gewoon een serie te gaan kijken tot ik in slaap viel. Het was gewoon een te groot ding in m’n hoofd geworden.

1 like

Slim om dan op je tenen te focussen. Ga ik de volgende keer ook proberen. Ik had vanochtend weer een hele levendige droom waarbij ik zelfs hardop om hulp riep. Wel met m’n mond dicht, dus het klonk heel raar haha. M’n vriend heeft me toen wakker gemaakt en ik was erg blij dat ie dat gedaan heeft. Pfoe, wat kost dit veel energie zeg.

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijn dekbed dat geschikt is voor alle seizoenen? Mijn huidge is echt een beetje op dus wil graag een nieuwe. Mag prima Hema/Ikea oid zijn als die bevallen maar vind een beetje investeren erin ook geen probleem.

Ik heb een 4 seizoenen dekbed van IKEA en ben er heel tevreden over. Ik heb hem nu denk ik zo’n 6 jaar en hij is nog net zo als toen ik hem net kocht. Het is de Grusblad, maar die is niet meer te koop. Ik denk dat de goedkoopste van nu vergelijkbaar is. Ik weet nog dat ik toen ook de goedkoopste kocht omdat ik niet zoveel geld had.

1 like

Ik heb ook een 4-seizoenen dekbed van Ikea (Grusblad) en ik vind hem echt super fijn. Vooral dat hij uit 2 delen bestaat, een wat dikker dekbed en 1 wat dunnere. Op elkaar geklikt perfect voor de winter, nu gebruik ik alleen de wat dikkere en in de zomer alleen de dunnere. Dus je kunt eigenlijk 3 dekbedden maken :slightly_smiling_face:

3 likes

@pastelzwart @Stofdoek @inezweski Thanks! Blijven bij jullie die twee dekens wel goed op/aan elkaar vastzitten met die drukknoopjes? Bij die van mij schieten ze telkens los, één van de redenen dat ik graag een nieuwe wil want het is hopeloos irritant. Zo ja, dan bezoekje Ikea it is. :heart_eyes:

Ja hoor! Gaat al jaren goed.

Oh nee nooit last van gehad! Blijft prima zitten.

Wat zijn nu de beste oordopjes om mee te slapen? Moet een nachtbus nemen en wil wel een beetje kunnen slapen deze keer.
Heb ooit van die waxen gehad, maar ik vind die echt goor en vettig aanvoelen, en van die cheapo mousse dopjes (die je wel eens op het vliegtuig ofzo krijgt) blijven bij mij totaal niet zitten. Ik zag dat er ook siliconen bestaan, is dat wat?

Ik krijg vandaag deze binnen: Alpine SleepSoft | Slaap Oordoppen | Zachte Filters | Voor Zijslapers dus ik kan je zeer snel laten weten of ik dat wat vind

4 likes

Heb een tijdje terug van alles geprobeerd en die zachtere genegeerd want in mijn herinnering werkten die idd niet. Siliconen, wax, iets uit Scandinavië. Maar uiteindelijk zijn toch die zachte het meest relaxt. Ik vind de festival versie ohropax het best, iets slanker dan de slaap variant. Je moet ze goed klein rollen en dan in je oor doen, 30 sec vasthouden en dan zitten ze. Heb altijd een extra setje op m’n nachtkastje liggen zodat als ik wakker wordt en er eentje is uitgevallen, ik op de tast een nieuwe erin kan doen en snel weer kan slapen. Werkt zo prima en houdt 80% van de ellendige stamp en krijs geluiden van m’n buurjongetje tegen, al het zaag en schuur geluid in de buurt :relaxed:
Dus misschien toch ook nog een kans geven? OHROPAX® Color | OHROPAX®

3 likes

Ik heb deze ook en een in het paars. Werken echt top.

1 like

@visual Heb ze vannacht getest en in tijden niet zo mega lekker en vast geslapen. Blijven ook heel goed zitten. Raad ze 100% aan :raised_hands:t3: Ze hebben op diezelfde site ook nog een ander model zie ik, wellicht zijn die voor jouw situatie nog geschikter.

3 likes

Nou ik wil in ieder geval de oordoppen van Pluggerz voor zijslapers afraden. Ze dempen amper en het doet pijn als je op je zij ligt.

Iemand aanraders voor fijne flanellen dekbedovertrekken?

Ik doe al een paar jaar met die van H&M Home. Heel tevreden over.

1 like

Ik word al de hele week wakker rond 3 uur en dan kan ik niet meer slapen. Eerst was het een uurtje en nu al twee nachten op rij minstens 2 uur. Ik word er echt gaar van. Ik dacht eerst dat het aan mijn kind lag, dat ik wakker lig om te horen of hij wakker wordt. Maar ik slaap nu in een hotel en het was weer zo.