Zelf heb ik dan geen adhd maar mijn vriend is op jonge leeftijd wel gediagnosticeerd met adhd. Er is toen niks aan gedaan, omdat hij er zelf simpelweg geen hinder van ondervond.
Nu +/- 30 jaar zijn er wat problemen waar hij tegen aan loopt en wij samen in onze relatie ook. Een jaar lang lopen kwakkelen samen omdat je in zo’n spiraal terecht komt. Die adhd is zo naar de achtergrond geschoven dat hij me letterlijk afgelopen week pas vertelde dat hij toch naar de huisarts gaat voor zijn adhd. En ineens valt het kwartje (bij ons beide). Op jongere leeftijd ondervond hij dus geen hinder van adhd (waardoor we het bijna een soort van vergeten waren) maar nu ineens best wel veel, teveel.
De huisarts zei ik direct toen hij belde en vertelde dat hij nu ineens hinder ondervind van zijn adhd op latere leeftijd: ja dat horen we vaker. Er viel zo’n last van zn schouders. Al die problemen (concentratie, slaapproblemen, overdenken, te ver gaan in dingen/niet kunnen stoppen, vergeetachtig) vallen soort van op zn plek.
Wist helemaal niet dat mensen met ahdh op latere leeftijd er juist last van konden krijgen. Ben nu ook benieuwd naar het traject, weet iemand hier iets van? Hij is al gediagnosticeerd maar daar is dus verder nooit wat mee gebeurd.
Verder vind ik het ook heel fijn om jullie verhalen te lezen zodat ik mn vriend wat beter kan begrijpen. Ik kan me nu pas indenken hoe onbegrepen hij zich soms heeft moeten voelen.