Vind de timer tip van het horloge zooooo’n ontzettende uitkomst. Voor alles. Als ik even 10 minuten op bed wil liggen, of voor broodjes in de oven of voor alles eigenlijk. Nu gebruik ik een smart horloge maar die vind ik best wel zwaar. Vind je het casio horloge zwaar?
Ah top! mijn horloge weegt nu 52 gram dus dat is wel een aanzienlijk verschil. Ik ga nog een ander bandje proberen en anders koop ik het horloge wat jij hebt. Dankjewel
Heeft iemand hier ervaring met begeleiding bij financiën? Ik snap geld prima, maar kan er niet mee omgaan…
Hoe bedoel je begeleiding precies? Ik heb ooit, om dezelfde reden, hulp gehad van iemand van humanitas. Met diegene had ik een opzet gemaakt en toen van daaruit met vallen en opstaan, budgetten gemaakt, daar aan proberen te houden. Ook meer met contant geld werken en potjes. Met die persoon had ik een start gemaakt zeg maar en daarna zelf uitproberen. (ook heel wat gehad aan al die tips op het Nibud, zoals een jaarbegroting maken en een huishoudboekje bijhouden. Juist doordat je het ziet, wordt het steeds beter om met geld om te kunnen gaan) Tussendoor kon ik nog wel eens terugvallen. En als het nodig is, kan het ook wel wat langer volgens mij.
Even een tip voor iedereen die zijn papieren agenda gebruikt als hersenen. Door de schaarste op papier kan het nog wel eens een hele uitdaging zijn om een agenda te scoren aan het eind van het jaar. Misschien niet zo handig om kopen te lang uit te stellen.
Que? Wat is gaande :o ik heb iets gemist
Weet wel dat houtprijs erg hoor is
Hier staat het wel wat! En in de boekhandel heb ik het ook wel een aantal keren gehoord. Ze bestellen van alles maar ze hebben geen idee wat een hoeveel er binnen komt en of er met gedrukt wordt. Kerstkaarten worden waarschijnlijk ook prijzig
Wat lief dat je dit hier in deze groep deelt!
Oh dankjewel!!
o m g. Mijn bloeddruk is ‘gewoon’ goed. Dus bijna jaar na mijn diagnose mag ik starten met medicatie. Zijn uiteraard mijn psycholoog en psychiater vrij op maandag maar die dag extra kan er nog wel bij.
Toen we het er vorig jaar over hadden sprak ze over methylfenidaat om mee te beginnen. Zie nu dat die mail van 8 oktober alweer is. Ook deels mijn ‘schuld’ dat het zo lang heeft moeten duren. Maar ook erg opgelucht dat er nu niet eerst iets aan mijn bloeddruk gedaan moest worden.
Hoe pakken jullie het studeren aan?
Ik heb mijn bachelor gehaald zonder te weten dat ik adhd had, officeel de diagnose dan.
Nu ben ik een webinar aan het kijken en tegelijk mijn nagels aan het lakken omdat het anders lastig is.
Vooral accepteren dat je misschien anders leert dan andere. Ik kan prima 6 dingen tegelijk doen én een webinar volgen. Anders word ik onrustig. Als jij genoeg van de informatie van het webinar opslaat - terwijl je je nagels lakt - prima dan toch? Kinderen hebben in de klas bijvoorbeeld ook fidget toys om zich beter te kunnen concentreren.
Waar loop je verder tegen aan? Ik heb een MBO, HBO en Master gedaan met ADHD dus heb wellicht wat tips & tricks haha
(ik was trouwens ook nog niet gediagnostiseerd maar heb wel altijd het vermoeden een beetje gehad, m’n vader heeft het namelijk ook)
Daar heb je gelijk in, accepteren is ook een ding.
Mbo was makkelijk, hbo wat moeilijker want ik moest leren en nu krijg ik een beetje imposter syndroom.
Maar anders leren is ook gewoon goed.
Imposter syndrome is ook een symptoom van ADHD dus niet vreemd dat je dit ervaart. Je hebt de rest ook geflikt dus dit kun jij ook! Je moet het gewoon op jouw manier doen.
in ieder geval melden bij je SLB’er of iets wat daar op lijkt!
ik heb het toen in mn 2e jaar verteld omdat ik mn P niet op tijd ging halen en bleek dat er allemaal uitzonderingsregels waren zoals dat je alle jaren kon doen over je propedeuse.
en verder ja nagels lakken, netflixen inderdaad, niemand zegt dat jij een uur naar je beeld moet staren om dingen goed op te kunnen nemen
ik heb vaak gilmore girls op rerun staan op mn telefoon omdat ik dan tenminste niet geneigd ben andere tabbladen op mn laptop te openen
Bleh, ik heb vandaag zo’n gekke hyper focus dag. Dan word ik wakker met een idee en dan moet ik dat doen. Dan vergeet ik te eten totdat ik er echt niet meer om heen kan en dan begin ik maar wat te snaaien wat er ligt. Nu heb ik het project af en zit ik een half uur te bedenken wat ik wil eten voordat ik me eindelijk kan gaan aankleden (zit ook nog steeds in mijn pyama) en naar de winkel kan gaan. Ik gok dat ik over 2 uur zo ver ben om naar de winkel te gaan, in pyama .
Ik start donderdag trouwens met groepstherapie voor ADHD. Ik ben echt bloednerveus want ik haat groepen. Hoop dat ik er wat aan ga hebben.
Ik citeer:
In deze groepstherapie zullen drie thema’s steeds terugkomen, namelijk:
- Plannen en organiseren
- Zelfbeeld
- Sociale omgeving
De therapie is grotendeels verbaal. De therapie gaat uit van een cognitief gedragstherapeutische benadering. Tijdens iedere bijeenkomst wordt stilgestaan bij één of meer onderwerpen. In de derde en achtste bijeenkomst wordt aandacht besteed aan de sociale omgeving. Dan wordt verwacht dat ieder groepslid vergezeld wordt door een partner of een belangrijke andere naaste. Het doel is om de consequenties van ADHD te onderzoeken binnen relaties en om strategieën te ontwikkelen ter verbetering.
———
Hebben ze een leuke kluif aan m’n vriend en mij. Die heeft namelijk ook ADHD. M’n vriend zei al: de conclusie zal waarschijnlijk zijn dat ik word opgegeven voor de volgende groep.