Ik heb veel vrienden uit Nigeria en die lachen zich ook dood
“Baby girl I will pray for you”
Deze scene ook echt hahaha USMAN WE HAVE A BIG PROBLEM
Oke nu moet ik weer aan het werk
Ja geniaal! Ik vind het wel top van Usman dat hij gewoon voor zichzelf op komt. Hij hoeft toch niet z’n hele leven aan te passen aan iemand? Zij is echt nul bereid om dingen anders in te zien of hem ergens tegemoet te komen. Ik zou echt gillend gek worden!
Ik vond haar ook zo eng kijken in die club bij z’n single launch Alsof ze hem wil opeten, ter plekke wil bespringen, en in een kelder voor zichzelf houden tegelijk!
Hahahah heerlijk vanavond weer kijken, echt mn favo me-time… ik zag ook al voorstukjes van die singlelaunch van Usman ofzo en het zag er heerlijk awkward uit
Ja en ik vond dat ie nog netjes bleef! Maar los van hoe vermakelijk hun scenes zijn om naar te kijken (helemaal die single launch), deze hele situatie is natuurlijk wel echt walgelijk… Baby girl Visa heeft zo’n groot white saviour complex, ze denkt dat ze alles maar kan doen/zeggen omdat zij Usman’s ticket naar de VS is. Die hele scene waarin ze ontploft in die hotelkamer, hoe durf je? Niet iedereen is opgegroeid met een wc en een douche.
Het is makkelijk Lisa te vergelijken met Angela (en MAIKUL) maar Angela paste zich ten minste nog aan aan de Nigeriaanse cultuur en probeerde hem en zijn familie te begrijpen. Lisa komt naar een land met een attitude van, ik ben wit met een Amerikaans paspoort dus ik sta boven jullie. Net als Ed in dit seizoen die gewoon een vieze pedofiel is die zijn nationaliteit als machtsmiddel inzet bij Rose die zo extreem arm is dat ze alle kansen aangrijpt.
Klopt helemaal - zulke zieke machtsverhoudingen en/of elitaire houdingen.
Moet heel erg lachen om je “Baby Girl Visa” benoeming, klopt als een bus. Ze ziet hem idd ook niet als gewoon geliefde, maar echt als bezit.
Ik voorzie ook allemaal problemen als Michael wel uiteindelijk naar de US kan met Angela. Want hoewel Angela misschien minder extreem is dan Lisa qua “ik sta boven jullie”-attitude, ze heeft die attitude weldegelijk.
En die Ed idd Ik zag toevallig net een clip van die zus van Rose die eerder via sms om geld had gevraagd. Die schrikt zich rot als ze hem ziet, ze had echt een ander persoon verwacht.
Veel van de koppels zijn behoorlijk toxic eigenlijk.
90 day toxic
Het is ook zo dom steeds, ze gaan zelf op zoek naar iemand in het buitenland en dan gaan ze moeilijk doen als die mensen graag naar Amerika willen komen, want doen ze het voor de green card?? Ja duh en jij doet het voor hoe hun eruit zien, doen ze toch ook niet zo dom over.
Die ene vrouw met Aladdin was me ook 1 groots raadsel! Het valt me trouwens op dat de meeste vrouwen in de serie zich niet inlezen over de cultuur van de ander, wat weer tot conflicten leidt.
Ik krijg van Lisa ook wel echt een rare vibe hoor.
God ik kan die vieze doorgerookte stem van Lisa niet meer aan. Wat een vreselijk mens.
Bezit is het goede woord! Dat is het echt precies.
En denk niet dat Michael ooit in de VS terecht komt. Als je visumaanvraag al een keer is geweigerd is het volgens mij bijna onmogelijk. Zag wel dat ze nu in Nigeria getrouwd zijn (met bijzijn van cameras natuurlijk) maar weet niet of dat veel zin gaat hebben. Is er niet ook een travel ban voor Nigeria? Los van de coronacrisis
Jezus ik haat Lisa echt.
Die Ed is ook echt zo’n creep, gadverdamme.
Ik vind Ed echt zum kotsen.
Via youtube kreeg ik een video van hem aanbevolen dat hij zijn verhaal doet bij een radiozender en hij zag er zo in zijn nopjes uit, en ik dacht, wauw, hoe durf je zo trots te zijn op het feit dat je keihard van iemand wil profiteren die zo kansarm is en jezelf te profileren als iemand die tijdens zijn zoektocht naar the one true love schijnbaar bedot wordt door een vrouw uit een ver land. Hij is degene die haar voorliegt. Gluiperd.
Is ook waar, er is zeker een probleem voor Nigerianen om naar de US te komen, maar misschien dat het met een marriage visa toch wel zal lukken - geen idee.
Ik vind het ook bijzonder dat mensen zo weinig interesse lijken te tonen in de cultuur en achtergrond van hun ‘verloofden’. Dat is toch juist iets onwijs gaafs? Zeker als je twee verschillende culturen samen wilt brengen, dan vind ik dat iets heel moois. Dan moet je wel het respect opbrengen elkaar uit te horen en echt vragen te stellen, ipv schreeuwen dat jouw manier de juiste manier is. Het zit me hoog
Ik heb ook een tijdje met een Amerikaan gedated en dat was inderdaad een van de redenen waarom het uit ging. Elke keer als ik bij hem in NYC was deed ik heel erg mijn best om me aan te passen aan zijn familie en hun cultuur maar andersom ging dat niet op? We hadden daardoor ook vaak ruzie om kleine dingen omdat hij gewoon niet snapte waar mijn manier van dingen doen vandaan kwam.
Ik wil absoluut niet generaliseren maar als je wordt opgevoed met het idee dat jouw land superieur is, America first blablabla, dan is het ook niet gek dat we zoveel van dit soort problematische gevallen zien in 90DF.
Hahaha ik zit dus in een 90DF facebook groep (don’t judge haha) en ze zijn nu aan het stemmen wie ze van alle seizoenen het kutste vinden…
Onze Nederlandse Jesse zit al in de top 2
Volkomen terecht ook. Wat een vreselijke kwal is dat. Vind Leida en Colteee ook allebei minder vreselijk dan Jesse.
Jesse gaat dit zeker winnen. Schaam me echt dat hij Nederlands is